خطر کرونا همچنان در کمین دنا و لنده/ احتمال تغییر رنگ شهرستان‌ها
خطر کرونا همچنان در کمین دنا و لنده/ احتمال تغییر رنگ شهرستان‌ها
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش جانباختگان به کرونا در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید۱۹ کهگیلویه و بویراحمد به ۴۰۰ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۳ هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست داد.

 

پرویز یزدانپناه افزود: هم اکنون ۱۶۳ بیمار در بیمارستانهای کرونایی استان بستری می باشند که ۸۷ بیمار مبتلای قطعی هستند که از این تعداد ۲۱ در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

 

وی اضافه کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۲۱۰۲۹ مورد گزارش شده است.

 

وی اضافه کرد: از ۴۶۸ جواب نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج که شامل تست های pcr و سریع بودند حدود ٢٩ درصد نمونه ها مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه، گچساران، دنا و لنده است. با توجه به روند افزایشی موارد مبتلا در‌ شهرستان های لنده و دنا بنظر می رسد در طی روزهای آینده به وضعیت نارنجی برسند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ضمن کاهش آمار مبتلایان طی دو هفته گذشته باید توجه داشت وضعیت کرونا شدیدا شکننده و ناپایدار است.

 

وی اذعان داشت: با هر بار بی‌توجهی و غفلت از دستورالعمل ها، شیوع بیماری افزایش و جمعیت بیشتری تحت تاثیر این بیماری قرار میگیرند. بنابراین رعایت فاصله فیزیکی، رعایت بهداشت فردی، استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات را هرگز بی اهمیت حساب کنند.