شناسایی ۲۳ هزار و ۲۰۸ مورد مثبت مبتلا به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد/ قدردانی وزیر بهداشت از زحمات رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در مدیریت بحران کرونا
شناسایی ۲۳ هزار و ۲۰۸ مورد مثبت مبتلا به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد/ قدردانی وزیر بهداشت از زحمات رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در مدیریت بحران کرونا
هم اکنون ۲۰۰ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند که در ابتدای آذر ماه این آمار به ۴۸۰ نفر رسیده بود و بستری قطعی کرونا نیز در حال حاضر ۸۶ نفر است که در ابتدای آذرماه به ۱۹۰ نفر نیز رسیده بود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا به نقل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدان پناه در ویدئو کنفرانس با وزیر بهداشت عنوان کرد: تاکنون ۶۱ هزار و ۷۵۵ تست pcr انجام گرفته که ۲۲ هزار و ۹۴۶ نمونه مثبت و طی انجام ۱۵۴۲ رپید تست۲۶۲ بیمار شناسایی شده است.

 

وی عنوان کرد: تاکنون ۱۵۶ هزار مراجعه کننده به مراکز درمانی استان داشتیم که ۱۰ هزار و ۴۹۴ نفر بستری و در ۱۰ هزار و ۲۹۴ نفر ترخیص شده اند.

 

وی اظهار داشت: هم اکنون ۲۰۰ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند که در ابتدای آذر ماه این آمار به ۴۸۰ نفر رسیده بود و بستری قطعی کرونا نیز در حال حاضر ۸۶ نفر است که در ابتدای آذرماه به ۱۹۰ نفر نیز رسیده بود.

 

دکتر یزدان پناه تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰ بیمار مبتلا به کرونا در بخش های آی سی یو بیمارستان های استان بستری هستند. خوشبختانه امروز فوتی ناشی از کرونا در استان گزارش نشده است و طی دو روز گذشته نیز بستری بیمارستانی در استان نداشتیم.

 

وی تاکید کرد: ۳۹۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان جان خود را از دست داده‌اند که ۳۷۵ نفر توسط تست pcr و ۲۱ نفر توسط سی تی اسکن شناسایی شده بودند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تاکنون ۲۰ هزار و ۸۶۴ نفر یعنی حدود ۹۰ درصد از مبتلایان بهبود یافته اند.

 

وی با اشاره به اینکه میانگین سنی مبتلایان ۴۲ سال و میانگین سنی فوتی ها ۶۸ سال بوده است، اظهار داشت: میزان کشندگی بیماری در استان ۱/۷ و در کشور ۴/۶ درصد، میزان بروز بیماری در کشور ۱۴/۱ در استان ۳۲ درصد و شاخص نمونه‌گیری نیز در کشور ۸/۶ درصد در استان ۸/۸ درصد بود.

 

دکتر یزدانپناه خاطرنشان کرد: خوشبختانه در طی دو هفته گذشته تعداد موارد مثبت، بستری ها و بیماران آی سی یو کمتری داشتیم و شمار فوتی ها نیز روند نزولی را در پیش داشت.

 

وی افزود: معمولاً در گذشته بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ نمونه در روز دریافت می‌شد که امروز ۲۲۰ نمونه داشتیم که ۴۶ نفر مثبت بودند یعنی از ۶۵ درصد موارد مثبت به ۲۰ درصد موارد مثبت رسیدیم و این جای خوشحالی دارد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در طرح شهید قاسم سلیمانی ۵۷۰ تیم حمایتی با ۲ هزار و ۱۵۵ نفر، ۶۵۷ تیم مراقبتی با ۲ هزار و ۳۹۵ نفر و ۱۲۸ تیم نظارتی با ۲ هزار و ۱۵۰ نفر داریم.

 

وی اظهار داشت: در این مدت با توجه به اینکه تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ کاهش یافته است مقرر نمودیم بخش های جراحی عمومی و داخلی را به بیمارستان شهید جلیل یاسوج منتقل کنیم و در حال تلاش برای انتقال سایر بخش ها نیز هستیم.

 

دکتر یزدان پناه افزود: طبق آخرین آمار ۹۱ درصد مردم استان از ماسک استفاده می کنند و خوشبختانه روزانه شاهد کاهش آمار مرگ و میر و کاهش بستری های بیمارستانی هستیم و امیدواریم که این روند به طور ثابت ادامه داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اکسیژن ساز بیمارستان شهید جلیل یاسوج و بیمارستان شهید رجایی گچساران نصب شده است، عنوان کرد: در حال آماده سازی بیمارستان نرگسی گچساران هستیم که در دهه فجر آن را افتتاح و به بهره‌برداری برسانیم.

 

دکتر یزدانپناه در پایان از حمایت و همکاری وزیر بهداشت و معاونین ایشان در طی ۱۰ ماه شیوع کرونا در استان قدردانی نمود.

 

دکتر نمکی؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور نیز در این ویدئو کنفرانس از زحمات و تلاش های دکتر یزدان پناه و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در مدیریت بحران کرونا قدردانی کرد و گفت: امروز پس از مدت ها شاهد اخبار و اتفاقات خوبی بودیم که این ثمره تلاش و زحمات بسیار شما در این استان است.

 

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا؛ این ویدئو کنفرانس با حضور مشاور وزیر بهداشت در اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی و ناظر کلان منطقه پنج کشور برگزار شد.