شمار بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد به ۲۰۳۴۶نفر رسید/دکتر یزدان پناه؛ بهترین راه درمان، پیشگیری است
شمار بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد به ۲۰۳۴۶نفر رسید/دکتر یزدان پناه؛ بهترین راه درمان، پیشگیری است
رئيس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هم اکنون 86 بيمار كرونايي قطعي در بيمارستانهاي استان بستري مي باشند كه 19 نفر از اين بیماران در بخش مراقبت هاي ويژه تحت درمان هستند

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا به نقل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۲۰۳۴۶ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی اذعان داشت: از ۴۱۲ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج که شامل تست های PCR و سریع می باشند حدود ۲۶ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران، چرام و بقیه موارد در سایر شهرستان های استان بودند.

دکتر یزدان پناه با اشاره به اینکه برای به نتیجه رسیدن یک واکسن مراحل متعدد و زمانبری لازم است، بیان کرد: بهترین راه درمان تا رسیدن به واکسن و یا داروی موثر، پیشگیری است و مردم تا زمان توزیع یک واکسن قطعی باید رعایت پروتکل های بهداشتی را مد نظر قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: هر وقت تجمعات و مراسمات زیاد شوند باید در روزهای بعد شاهد افزایش مراجعات و در پی آن افزایش تعداد موارد مثبت، موارد بستری، موارد بستری در آی.سی.یو و افزایش مرگ و میرها باشیم.