آخرین وضعیت کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد/دکتر یزدان پناه؛ آیین باستانی شب یلدا، مجازی برگزار شود
آخرین وضعیت کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد/دکتر یزدان پناه؛ آیین باستانی شب یلدا، مجازی برگزار شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار جانباختگان کووید19 استان به 378 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 2 هم استانی بر اثر ابتلا به کووید19 جان خود را از دست دادند.

به گزارش  پایگاه خبری صبح دنا، به نقل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۹۹ بیمار کرونایی قطعی در بیمارستانهای استان بستری می باشند که ۱۶ نفر از این بیماران در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

 

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۱۹۶۷۱ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

 

وی اذعان داشت: از ۳۴۳ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج که شامل تست های PCR و سریع می باشند حدود ۳۲ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه و بقیه موارد در سایر شهرستان های استان بود.

 

دکتر یزدانپناه خاطر نشان کرد: طی روزهای اخیر شاهد افزایش تردد و تجمعات در خیابانها، مراکز خرید، بیمارستانها، موسسات پزشکی و مطب ها هستیم که می‌تواند باعث مبتلا شدن افراد بیشتری شود.

 

وی با اشاره به فرارسیدن شب یلدا تذکر داد: برای کنترل بیماری و بازگشت به حالت عادی زندگی، نیاز به تحمل و رعایت دستورالعمل های بهداشتی داریم، لذا ضروری است در شب یلدا از هرگونه رفت و آمد و برگزاری دورهمی ها به جد پرهیز و ترجیحا این مراسم باستانی به صورت مجازی برگزار شود