دوربین های مداربسته دنا نخستین گروه از متخلفین شکار را شناسایی و به دام انداختند
دوربین های مداربسته دنا نخستین گروه از متخلفین شکار را شناسایی و به دام انداختند
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: با استفاده از دوربین های نصب شده در پارک ملی دنا نخستین گروه از متخلفین شکار کل شناسایی دستیگر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش صبح دنا، در پی تاکید دکتر کلانتری استاندار محترم با همکاری دانشگاه یاسوج ، بخشی از پروژه حفاظت هوشمند پارک ملی دنا با نصب دوربین های مداربسته در بخشی از نقاط پارک ، طی یکی دوهفته گذشته وارد فاز اجرایی شد و دیروز بیست و شش آذر ۹۹ نخستین گروه از متخلفین بوسلیه این دوربین ها شناسایی و دستگیر شدند .

برهمین اساس مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ضمن تشکر از توجه استاندار به محیط زیست در این خصوص گفت:با تاکید دکتر کلانتری استاندار محترم بر پایش آنلاین و برخط پارک ملی دنا ، با همکاری دانشگاه یاسوج ،بخشی از این پروژه عملیاتی شد و با نصب دوربین ها مداربسته در منطقه ، نخستین گروه ۳ نفره از متخلفین شکار کل رصد و به همراه لاشه یک راس کل شگار شده دستگیر شدند .

سید اسدالله هاشمی گفت: مامورین یگان حفاظت پارک ملی دنا از این متخلفین دو قبضه اسلحه کشف و ضبط نمودند.

وی ضمن تشکر از تلاش شبانه روزی محیط بانان پارک ملی دنا در سرما ، گرما و کرونا گفت: نا قضین قوانین و مقررات زیست محیطی بدانند از این پس، محیط بانان پارک ملی دنا را بصورت آنلاین پایش و رصد می کنند ، هرگونه ورود غیر مجاز ، شلیک اسلحه بصورت لحظه ای پایش و برخط دیده می شود .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ضمن تشکر ویژه از همکاری خوب دستگاه قضا در شهرستان دنا با این اداره کل گفت: مطابق قانون متخلفین به همراه آلات مشوفه و تشکیل پرونده برای اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شدند.