شمار جانباختگان کرونایی کهگیلویه و بویراحمد به ۳۶۸ تن رسید/دکتر یزدان پناه: کاهش آمار به معنای کنترل شدن بیماری نیست
شمار جانباختگان کرونایی کهگیلویه و بویراحمد به ۳۶۸ تن رسید/دکتر یزدان پناه: کاهش آمار به معنای کنترل شدن بیماری نیست
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار جانباختگان کووید19 استان به 368 نفر خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه 4 هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست دادند.

به گزارش صبح دنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۲۷۹ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۱۷ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۲۰ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۱۹ هزار و ۱۳۴ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی اذعان داشت: امروز ۸۵ نمونه از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج دریافت شد که ۲۳ درصد موارد مثبت بودند و عمده موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد و دنا هستند.

دکتر یزدان پناه گفت: علیرغم کاهش تعداد بیماران بستری، آمار مرگ و میر های ناشی از بیماری به خصوص در سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای افزایش یافته است که توجه بیشتر بر مراقبت های فردی و جمعی در خانواده ها بسیار مورد تاکید است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد: کاهش آمار به معنای کنترل شدن بیماری نیست بنابراین مردم استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، عدم خروج از قرنطینه و پرهیز از حضور در تجمعات را بیش از پیش رعایت کنند.