معلمی که شهادت در راه خدا را به نمایندگی مجلس ترجیح داد/12آبان سالروز شهادت اولین شهید استان کهگیلویه و بویراحمد در جنگ تحمیلی
معلمی که شهادت در راه خدا را به نمایندگی مجلس ترجیح داد/12آبان سالروز شهادت اولین شهید استان کهگیلویه و بویراحمد در جنگ تحمیلی
شهید کرامت الله ایزدپناه، معلم کهگیلویه و بویراحمدی که شهادت در راه خدا را بر نمایندگی مجلس ترجیح داد.

.شهید کرامت الله ایزدپناه در سال 1330در روستای امیر آباد از توابع بویراحمد دیده به جهان گشود و به لطف ایزد منان پدر نام کرامت را بر او نهاد.

 

شهید کرامت الله ایزدپناه معلم مبارزی بود که چندین مرتبه توسط ساواک به دلیل مبارزات انقلابی که علیه رژیم طاغوت داشت به زندان افتاد و در اولین سال دانشجویی خود از دانشسرای عشایری اخراج شد،او اولین معلم شهید کهگیلویه و بویراحمد بود که لذت نماینده مردم شدن در مجلس را رها کرد.

 

این شهید بزرگوار که به عنوان اولین نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی انتخاب شده بود، در اولین روزهای جنگ تحمیلی و هجوم وحشیانه رژیم_بعث_عراق به وطن به جبهه های جنگ رهسپار شد و پس از شروع جنگ با اینکه ۴۰ روز از آغاز جنگ تحمیلی گذشته بود در دوازدهم آبانماه۵۹شربت سرخ شهادت را نوشید و شهادت در راه حق را به صندلی سبز بهارستان ترجیح داد.

 

سخنرانی های شهید در جمع عشایر زادگان دلیر این دیار باعث شد که سیلی خروشان از دلیران عشایر این سرزمین به جبهه های جنگ اعزام شوند و حماسه بیافرینند

 

شهید در یکی از سخنرانی هایش با تمجید از روحیه خودباوری عشایر گفته بود،مردم عشایر به ندای انبیائ و همه ی شهیدان اسلام جواب مثبت داده اند و قد علم کرده اند تا آخرین فشنگ را در قلب ظالمان بنشانند و جهان را از لوث وجود قابیلان پاک نمایند.

 

کرامت یک کرامت الهی بود،زیرا رفتاری فراتر از انسان های عادی داشت، عشق به راستی در تمام وجودش موج می زد، وجودی که متعلق به خودش نبود بلکه وقف حرکت در مسیر حق بود و سرخ فام به حق پیوست.