حکیمی پور: بیانیه دادن به سبک 77 اصلاح‌طلب، کنش سیاسی را «لوْث» می‌کند
حکیمی پور: بیانیه دادن به سبک 77 اصلاح‌طلب، کنش سیاسی را «لوْث» می‌کند
دبیرکل حزب اراده ملت گفت: اینکه عده‌ای دور هم جمع شوند و بیانیه بدهند، کنش سیاسی لوْث می‌شود. این‌گونه موضع‌گیری‌ها، متعلق به دوره ماقبل نهادهای مدنی است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا؛ احمد حکیمی‌پور، دبیرکل حزب اراده ملّت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس با اشاره به بیانیه ساختارشکنانه 77 اصلاح‌طلب در جریان ناآرامی‌های پس از مدیریت مصرف سوخت، گفت: انتشار این بیانیه در آن مقطع، مقداری عجولانه بود و بایستی بعد از معلوم شدن ابعاد مختلف ماجرا، موضع‌گیری انجام می‌شد.

وی با انتقاد از این نحوه بیانیه دادن گفت: کنش‌گران سیاسی اصلاح‌طلب باید کنش خود را در چارچوب هنجارهای حقوقی و قانونی تعریف کنند. بنده کار فردی و طوماری را یک کنش سیاسی نمی‌دانم.

حکیمی‌پور با بیان اینکه بهتر است افراد امضاءکننده این بیانیه در قالب تشکل‌های رسمی و قانونی حرف‌شان را بزنند تا بتوانند از موضع خود دفاع کنند، گفت: این بیانیه، بیانیه فردی است و نمی‌شود آن را موضع اصلاح‌طلبان به‌حساب آورد، چرا که بیانیه اصلاح‌طلبان در قالب بیانیه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که همه امضاء کردند، منتشر شد.

وی تصریح کرد: بیانیه 77 نفر، فوقش نظر تعدادی از کنش‌گران سیاسی است.

حکیمی‌پور ادامه داد: ما اگر واقعاً اصلاح‌طلب هستیم وظیفه داریم کمک کنیم تا فضای ملتهب آرام شود و هزینه‌های کشور کاهش یابد. همچنین کمک کنیم تا انسجام و همبستگی‌ها فرو نریزد. حرکت‌هایی که تلاش می‌کند تنش را دامن بزند مغایر مشی اصلاح‌طلبی است.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه قبول ندارم که چند نفر دور هم بنشینند و یک بیانیه را امضا کنند، گفت: ما در جریان اصلاحات، دو نهاد رسمی باعنوان شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان داریم که اولی متشکل از احزاب است و در دومی، شخصیت‌های اصلاح‌طلب هم حضور دارند. موضع اصلاح‌طلبان از این دو کانال منتشر می‌شود.

حکیمی‌پور ادامه داد: اینکه عده‌ای دور هم جمع شوند و بیانیه بدهند، کنش سیاسی لوْث می‌شود. این‌گونه موضع‌گیری‌ها، متعلق به دوره ماقبل نهادهای مدنی است. افراد باید در قالب نهادهای سیاسی که تابلودار و دارای شناسنامه هستند حرف بزنند.

دبیرکل حزب اراده ملّت تصریح کرد: وقتی قرار است فعالیت سیاسی نهادمند شود این شکل از کنش سیاسی، درست نیست و در قانون احزاب و فعالیت‌های سیاسی هم تعریف نشده است.