صدور و تمدید ۴۵ پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان کهگیلویه و بویراحمد
صدور و تمدید ۴۵ پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان کهگیلویه و بویراحمد

از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۶ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی صادر و پروانه ۹ واحد تولیدی تمدید شده است.  

به گزارش صبح دنا به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد؛ بهمن رحمتی مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروانه های صادره مربوط به واحدهای تولیدی: مصالح ساختمانی، شن و ماسه، بتن آماده، صنایع شیمیایی، سلولزی، خودرو و نیرو محرکه و صنایع غذایی می باشند.

 مدیر کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد نشانه تعهد تولید کننده یا ارایه کننده محصول و خدمت با کیفیت به رعایت ضوابط و موازین، احترام به حقوق مصرف کنندگان و استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد های ملی است.

وی تصریح کرد: در برنامه عملیاتی ابلاغ شده توسط سازمان ملی استاندارد ایران، برای اداره کل استاندارد استان در سال ۱۳۹۹ تعداد ۳۱ فقره صدور پروانه استاندارد پیش بینی شده که خوشبختانه با تلاش همت کارشناسان و همکاری واحدهای تولیدی فقط در شش ماهه اول سال ۳۶ پروانه صادر شده است.

وی به تحقق ۱۲۰ درصدی پوشش برنامه صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد در شش ماهه نخست سال اشاره کرد و گفت: این میزان تحقق، در طول سال های فعالیت اداره کل استاندارد در استان بی نظیر می باشد.

رحمتی افزود: تولید، تمرکز، توزیع و فروش کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون علامت استاندارد یا با کیفیت پائین تر از استاندارد ممنوع است و با تولیدکنندگان محصولات بی کیفیت و فاقد نشان استاندارد مطابق ضوابط و قوانین و مقررات برخورد خواهد شد.