مصادره ۱۰ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد توسط بانکها
مصادره ۱۰ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد توسط بانکها
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مصادره ۱۰ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی این استان توسط بانک‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا،«هاشم موسوی قوام آباد» با بیان اینکه ۳۳۲ واحد مستقر در شهرک‌های صنعتی این استان وجود دارد، افزود: از این تعداد ۲۱۰ واحد صنعتی فعال و ۱۲۲ واحد صنعتی غیرفعال هستند.

وی اظهارکرد: از مجموع ۱۲۲ واحد صنعتی غیرفعال استان ۵۵ واحد شناسایی و برنامه ریزی شدند که قابلیت احیاء در سال ۹۹ را دارند و تاکنون ۱۱ واحد به چرخه تولید برگشتند و مابقی در حال پیگیری هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تعهد شرکت شهرک‌های صنعتی استان برای راه اندازی مجدد ۲۵ واحد صنعتی طی امسال است.

موسوی با بیان اینکه بیش از ۶۳ درصد واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان فعال هستند، تصریح کرد: ۴۵درصد واحدهای تعطیل و مصادره شده استان قابل بازگشت به چرخه تولید هستند که تاکنون ۱۰ درصد آنها به چرخه برگشتند.

وی نداشتن سرمایه درگردش نداشتن، معوقات بانکی و نوسان قیمت مواد اولیه را از عمده ترین مشکلات واحدهای صنعتی غیرفعال مستقر در شهرک ‌های صنعتی این عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تزریق تسهیلات ثابت و سرمایه در گردش با بهره کم، تقسیط و استمهال بدهی‌های بانکی و حمایت و مساعدت نهادهای پشتیبان از جمله بانک‌ها از راهکارهای فعال شدن واحدهای تعطیل و مصادره شده از سوی بانکهای استان هستند.

موسوی عنوان کرد: با توجه به اینکه این واحدها چندین سال غیرفعال هستند و بدهی‌های سنگین دارند در صورتی که به صنعتگر جدید داده شوند و تعیین تکلیف شوند، سریعتر به چرخه تولید و اشتغال خواهیم رسید.

وی تاکید کرد: با به چرخه تولید برگشتن هر واحد صنعتی بصورت تقریبی بین ۳ تا ۷ شغل بصورت مستقیم ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در مجموع ۱۰واحد صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد توسط بانکها مصادره و تملک شده اند، بیان کرد: ۶ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان به تملک بانک درآمده که در مرحله مزایده توسط بانک است، یک واحد در مرحله کارشناسی تملک است و ۳ واحد از طرف بانک مهلت گرفته اند.

  • تهیه و تنظیم خبر :
  • منبع خبر : اقتصادگردان