اگر یکی از این ۶ میلیون نفر هستید باید با واتساپ خداحافظی کنید
اگر یکی از این ۶ میلیون نفر هستید باید با واتساپ خداحافظی کنید
شرکت واتساپ اعلام کرد در روزهای آینده به سرویس‌دهی به میلیون‌ها نفر پایان خواهد داد و این افراد که تعداد آنها بیش از 6 میلیون نفر برآورد شده، باید با محبوب‌ترین پیام‌رسان دنیا خداحافظی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صبح دنا:شرکت واتساپ اعلام کرد در روزهای آینده به سرویس‌دهی به میلیون‌ها نفر پایان خواهد داد و این افراد که تعداد آنها بیش از 6 میلیون نفر برآورد شده، باید با محبوب‌ترین پیام‌رسان دنیا خداحافظی کنند.

پیام‌رسان واتساپ که بیش از یک میلیارد کاربر دارد، از اولین روز سال 2020 سرویس‌دهی به سیستم عامل ویندوز فون و برخی نسخه‌های قدیمی سیستم‌عامل‌های آندروید و آی‌اواس را متوقف می‌کند.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دارندگان تلفن‌های همراه که از سیستم عامل “ویندوز فون” استفاده می‌کنند بعد از 31 دسامبر 2019 امکان استفاده از پیام‌رسان واتساپ را نخواهند داشت.»

توقف خدمت‌رسانی واتساپ به ویندوز فون محدود نمی‌شود و دارندگان نسخه‌های 2.3.7 و قدیمی‌تر سیستم عامل آندروید و برخی نسخه‌های قدیمی آی‌اواس از اول فوریه 2020 نیز امکان ایجاد حساب کاربری جدید در واتساپ را نخواهند داشت.

براساس آمارهای شرکت گوگل حدود 0.3 درصد کاربران هنوز از نسخه‌های قدیمی آندروید استفاده می‌کنند و تعداد آنها به حدود 6 میلیون نفر می‌رسد.

روزنامه بریتانیایی «سان» به کسانی که این تغییرات شامل حال آنها می‌شود، توصیه کرد در اولین فرصت اقدام به تهیه نسخه پشتیبان از پیام‌های واتساپ خود کنند تا مانع از دست رفتن این داده‌ها شوند.