کرونا ما را به مرز ورشکستگی کشانده و انتظار حمایت از مسئولان داریم
کرونا ما را به مرز ورشکستگی کشانده و انتظار حمایت از مسئولان داریم
مدیر یک باشگاه بدنسازی معروف در شهر یاسوج در خصوص مسائل و مشکلات باشگاه داران و ورزشکاران قبل و بعد از شیوع کرونا با صبح دنا به گفت و گو نشست.

به گزارش صبح دنا، حسن شیرزادی مربی با سابقه و مدیر باشگاه بدنسازی عقاب یاسوج در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری مسائل و مشکلات باشگاه داران و ورزشکاران این حوزه را به اشتراک گذاشت.

شیرزادی در ابتدا گفت: باشگاه بدنسازی محیطی است که مشکلات جسمی و ضعف های بدنی و حتی روحی را می تواند به روش های صحیح و علمی برطرف کند.

وی افزود:این ورزش در دید مردم فقط حجیم شدن عضلات و فیگور گرفتن به نظر می آید در حالی که بدنسازی مشکلات جسمی که در اثر عدم تحرک به وجود آمده مانند مشکلات ستون فقرات و همچنین بسیاری از بیماری هایی مثل چربی و قند خون را می‌تواند بر طرف کند.

این مربی با سابقه در ادامه گفت: از سن ۱۸ سال تا ۷۰ سال مراجعه کننده داریم و جوانانی هستند که در این باشگاه وقت خود انرژی خود را در مسیر درست هزینه می کنند. بنابراین باید به بدنسازی با دید بهتری نگاه کنیم.

شیرزادی در خصوص مسائل و مشکلات باشگاه داران بعد از شروع کرونا نیز گفت: زمان کرونا باشگاه ها باز رو زیان های زیادی مواجه شدند و همانطور که میدانید اولین مکان هایی که تعطیل شدند راه های بدنسازی بوده و همچنین در بازگشایی ها جزو آخرین ها بودند.

وی افزود: تنها جایی که تاکنون خبری از شروع کرونا نبوده باشگاه های بدنسازی بوده است چون ما هم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت می کنیم و هم ورزش اصولی باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن میشود.

*گله از مسئولان استانی

این مربی بدنسازی گفت: متاسفانه از طرف مسئولان هیچ حمایتی نشده ایم و وام مربوط به مشاغل آسیب دیده از کرونا به ما تعلق نگرفت و در حال ورشکستگی هستیم. ما از سرمایه شخصی خود باشگاه تأسیس کردیم تا زندگی خود را در راستای ورزش و سلامتی جلو ببریم. چند باشگاه به خاطر مشکلات ناشی از کرونا به فروش گذاشته شده اند.

*تقاضا از مسئولان

از مسئولان تقاضا داریم به ما توجه کنند چرا که در راستای سلامتی جامعه قدم برمی داریم. هیچ مدیر باشگاه با مربی بدنسازی در استان بیمه ندارد و عملاً هیچ پشتیبانی نداریم.پیگیری‌ها تا کنون به جایی نرسیده است.

 

وی در ادامه درخواستی از مدیرکل ورزش و جوانان استان مطرح کرد و گفت: از آقای علوی مدیرکل ورزش و جوانان استان می‌خواهیم جلوی تاسیس بی رویه باشگاه های بدنسازی را بگیرند در منطقه ما بیش از ۵ باشگاه وجود دارد که فراتر از نیاز است.

*صحبت آخر

در آخر از رئیس هیئت پرورش اندام آقای دکتر ارجمند تشکر می‌کنم که در این مدت شروع بیماری کرونا و قبل از آن ما را یاری کردند.

در پایان باید خطاب مسئولان استانی گفت:اکر باشگاه های ورزشی و بخصوص بدنسازی نباشند جوانان وقت و انرژی خود را با کشیدن قلیان و در کافه های بیشمار یاسوج و دیگر نقاط استان تلف خواهند کرد.

پس در استانی که هیچ باشگاه حرفه ای همچون تیم فوتبال شهرداری یاسوج در لیگ های کشوری ندارد تا جوانان به آن امیدوار و دلبسته باشند حداقل این  دلخوشی ورزش در محیط های سالم باشگاه های ورزشی استان را از جوانان سرزمین چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد نگیرند.