واکسن آنفلوآنزا برای سالمندان در داروخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد
واکسن آنفلوآنزا برای سالمندان در داروخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: واکسن آنفلوآنزا برای افراد بالای ۶۵ سال با کارت ملی در داروخانه‌های کهگیلویه وبویراحمد توزیع می‌شود.

به گزارش صبح دنا، امام‌بخش‌ قائدی واکسن آنفلوآنزا برای افراد بالای ۶۵ سال با کارت ملی در داروخانه‌های کهگیلویه وبویراحمد توزیع می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تاکید بر اینکه واکسن در داروخانه با اولویت افراد بالای ۶۵ سال عرضه خواهد شد گفت: از ابتدای مهر افراد سالمند بالای ۶۵ سال با ارائه کارت ملی و ثبت کد ملی خود در داروخانه‌ها می‌توانند واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند.

قائدی افزود: در مرحله بعد سایر افراد می‌توانند برای تهیه واکسن به داروخانه‌ها مراجعه و واکسن را با ارائه کارت و کد ملی تهیه کنند.

وی با بیان اینکه افرادی که در سامانه سیب نام نویسی کرده اند نیز واکسن آنفلوآنزا را در مراکز بهداشتی و درمانی دریافت می کنند ادامه داد: گروه های در معرض خطر شامل افراد مبتلا به بیماری‌های خاص و زمینه‌ای، سالمندان بالای ۶۰ سال و نوزادان و کودکان ۶ ماهه تا ۱۰ سال، کسانی که در معرض خطر هستند همچون کادر درمان و نیز زنان باردار مجاز به دریافت واکسن آنفلوآنزا هستند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: امسال به دلیل رعایت دستورالعمل های بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی، ضدعفونی کردن مداوم دست‌ها و استفاده از ماسک، احتمال آلودگی به ویروس آنفلوانزا بسیار کمتر از سالهای قبل باشد.

قائدی افزود: تزریق واکسن برای سایر افراد ضروری نیست.