برخی کارگران شهرداری یاسوج بیش از ۶ ماه حقوق دریافت نکرده اند
برخی کارگران شهرداری یاسوج بیش از ۶ ماه حقوق دریافت نکرده اند
صبح دنا- نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات بسیاری در حوزه شهرداری ها در این استان وجود دارد که از جمله آن ها می توان به عقب افتادگی ۶ ماه حقوق کارگران شهرداری ها به‌ ویژه در شهرداری یاسوج اشاره کرد.

به گزارش صبح دنا، مهدی روشنفکر روز پنجشنبه در حاشیه نشست با شهرداران و دهیاران استان در یاسوج اظهار داشت: تکمیل سایت بازیافت زباله یاسوج، ساماندهی پارک جنگلی یاسوج و رودخانه بشار نیازمند برنامه ای منسجم است.

وی افزود: نبود درآمد پایدار در شهرداری های استان و کمبود ماشین آلات سبک و سنگین، نبود سرمایه گذاری در شهرداری‌ها، کمبود منابع انسانی، همسان سازی های حقوق و مزایا در شهرداری، شرایط سخت انتقال نیرو از شهرداری ها مشکلاتی ایجاد کرده است.‍

نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ورودی شهر های استان نیازمند ساماندهی و اعتبار اند ‌و با توجه به حجم ترافیک تکمیل پل چهارم بستر باید سرعت گیرد.

وی عنوان کرد: سال ۱۳۳۹ جمعیت مرکز استان ۹۵۰ نفر بوده اما به مرور زمان به سبب ظرفیت‌هایی که داراست رشد جمعیت در آن قوت گرفته و حدود ۳۰۰ هزار نفر در این شهر خدمات دریافت می کنند.

روشنفکر بیان کرد: وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی مشکلات زیادی را برای شهرداری‌ها ایجاد کرده اند و همسان سازی حقوق و مزایای نیروها نسبت به سایر ادرات قابل توجه قرار گیرد.

نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: بسیاری از محلات در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد پارک و فضای سبز ندارند و همچنین آرامستان های استان نیاز به ساماندهی دارند.

روشنفکر گفت: کمبود نیروی متخصص در شورای شهر و شهرداری به راحتی ملموس است.

شهردار یاسوج نیز گفت: شهرداری های استان حال ناخوشی دارند و البته می توان کرونا را یکی از عوامل موثر در ان دانست.

نستهن مقدم افزود: این شهر فرصت های سرمایه گذاری بسیاری دارد و طبیعت بکر آن زبانزد است.

وی تصریح کرد: کارخانه بازیافت این شهر مطالبه عمومی است ولی هنوز نهایی نشده است.

مقدم با اشاره به نیاز شهرداری به برخی تجهیزات و ماشین آلات، ابراز داشت: خودروی هیدرولیک ۳۲ متری از نیاز های جدی یاسوجای