باند حفاران غیرمجاز در گچساران دستگیر شدند
باند حفاران غیرمجاز در گچساران دستگیر شدند
فرمانده انتظامی شهرستان گچساران گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با حفاری های غیرمجاز و قاچاق میراث فرهنگی، یک باند چهار نفره حفار غیر مجاز در یکی از مناطق روستایی گچساران دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا به نقل از خبرگزاری فارس از گچساران، سرهنگ سید محمد موسوی از دستگیری یک باند چهار نفره حفار غیر مجاز در یکی از روستاهای گچساران خبر داد.

 وی  ادامه داد: مأموران پاسگاه انتظامی باباکلان در راستای اجرای طرح مبارزه با حفاری های غیرمجاز و قاچاق میراث فرهنگی ضمن هماهنگی با مرجع قضائی با گشت زنی هدفمند در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودروی سواری مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

فرمانده نیروی انتظامی گچساران عنوان کرد: مأموران در بازرسی از این خودروی سواری یک دستگاه گنج یاب، لب تاب، فلزیاب و ردیاب میله ای کشف و ضبط و ۴ نفر را در این زمینه دستگیر کردند.

موسوی ادامه داد: متهمان پس از  دستگیری و تشکیل پرونده به مرجع قضائی ارجاع داده شدند.

 وی خاطرنشان کرد:  نیروی انتظامی با اقتدار و هوشیاری در کنار سایر نهادها از جمله یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی و دستگاه قضایی و بسیج مجال سوء استفاده را به مجرمانی که قصد غارت هویت ملی و تاریخی کشور را دارند هرگز نخواهد داد و قاطعانه و مقتدرانه برخورد قانونی خواهد کرد.