دانشگاه‌ها و مدارس بر اساس سرویسی که ارائه می‌دهند شهریه بگیرند/ کلاس‌های آنلاین کیفیت لازم را ندارد
دانشگاه‌ها و مدارس بر اساس سرویسی که ارائه می‌دهند شهریه بگیرند/ کلاس‌های آنلاین کیفیت لازم را ندارد
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به کیفیت پایین کلاس‌های آنلاین، گفت: زیرساخت ها و بستر اصلی فضای مجازی در کشور ما برای برگزاری کلاس های آنلاین مشکلاتی دارد؛ لذا کلاس ها با کیفیت بالا برگزار نمی شود که ظلم مضاعف مالی و آموزشی به دانش آموزان و دانشجویان است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا احمد نادری در گفت و گو با خبرنگار شفقنا در خصوص شهریه کلاسهای آنلاین اظهار کرد: بحران کرونا همه چیز از جمله نحوه برگزاری کلاسها را هم بهم ریخت؛ اما اگر دانشگاه ها و مدارس غیر انتفاعی بخواهند هزینه سابق را بگیرند و به صورت آنلاین کلاس ها را برگزار کنند غیر قابل قبول است و باید  شهریه ها را کاهش دهند چون سایر هزینه ها اتفاق نمی‌افتد، بنابراین باید شهریه بر اساس سرویسی که ارائه می‌دهند، دریافت شود. کمیسیون آموزش به جد پیگیر موضوع شهریه‌ها است و سعی می‌کنیم با هماهنگی وزارتخانه‌های مربوطه به راهکاری مناسب برسیم.

اخد کامل شهریه در کلاس‌های آنلاین خلاف عدالت است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در خصوص مراکز غیر انتفاعی در وزارت آموزش عالی و وزارت آموزش و پرورش با مشکلی مواجه هستیم مبنی بر اینکه هم در میان معاونان و مدیران وزیر علوم و هم در میان معاونان و مدیران آموزش و پرورش افرادی حضور دارند که صاحب دانشگاه و یا مدارس غیر انتفاعی هستند که سبب شده قانونی وضع کنند که شهریه مراکز غیر انتفاعی در هر دو وزارتخانه تماما گرفته شود که خلاف عدالت است؛ بنابراین تعار منافع جدی هست و پیگیری می‌کنیم که با هماهنگی هایی که به عمل می آوریم و فشارهایی که از سوی کمیسیون انجام می‌شود قانون تعارض منافع اجرا شود.

کیفیت پایین کلاس‌های آنلاین ظلم مضاعف مالی و آموزشی برای دانش آموزان و دانشجویان است

نادری با اشاره به ناهماهنگی های موجود در برگزاری کلاس های آنلاین گفت: زیرساخت ها و بستر اصلی فضای مجازی در کشور ما برای برگزاری کلاس های آنلاین مشکلاتی دارد لذا کلاس‌ها با کیفیت بالا برگزار نمی‌شود که ظلم مضاعف از نظر مالی و آموزشی برای دانش آموزان و دانشجویان است که باید برطرف شود.

ورودی و خرجی دانشگاه فرهنگیان یکی نیست

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص کمبود معلم در مدارس گفت: دولت در این زمینه مقصر است یعنی با سیاست های غلطی که در خصوص دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی اتخاذ کرده، باعث شده ورودی دانشگاه فرهنگیان و خروجی آن برای آموزش و پرورش یکی نباشد؛ لذا این کمبود معلم حاصل سیاست های غلط دولت فعلی است به این معنا که معتقد هستند آموزش و پرورش به طور کلی، و دانشگاه فرهنگیان به صورت جزیی، هزینه زا هستند و وقتی می‌توانیم معلمی که در هر دانشگاهی درس خوانده را با حداقل هزینه استخدام کنیم چرا ۴ سال برای فردی در دانشگاه تربیت معلم هزینه کنیم تا بعد از ۴ سال بعد معلم شود.

دانشگاه فرهنگیان عملا ورشکسته است

نادری در پایان خاطرنشان کرد: دولت از طریق ماده ۲۸ و خرید خدمت، افرادی که درس خوانده و اماده هستند را استخدام می کند. نگاه دولت در اینجا نگاه فایده مادی و کوتاه مدت به آموزش و پرورش است؛ لذا دانشگاه فرهنگیان عملا ورشکسته شده و خروجی ورودی آن یکی نیست. بنابراین آموزش و پرورش در تامین معلم با مشکلات جدی مواجه شده که در آموزش ۱ نسل بعد خودش را نشان می دهد که دانش آموزان را بی کیفیت و بدون توجه به مبانی فرهنگ بومی تربیت می کند.