برداشت ۲۶۰ هزار تن میوه در کهگیلویه و بویراحمد هدفگذاری شد
برداشت ۲۶۰ هزار تن میوه در کهگیلویه و بویراحمد هدفگذاری شد
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت:برداشت ۲۶۰ هزار تن میوه در باغستان های استان در سال جاری هدفگذاری شده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا؛ شهرام عسکری اظهار داشت: بخشی از این محصولات مانند میوه های هسته دار تابستانه برداشت شده و برداشت محصولاتی مانند لیموترش،انگور و گردوی کهگیلویه و بویراحمد در حال انجام است.

وی بیان کرد: این میزان برداشت در حدود ۴۰ هزار هکتار از باغستان های استان انجام می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برداشت بیشتر محصولات باغی پنج تا ۱۵درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است.

عسکری تاکید کرد: برداشت محصولات در هفت هزار هکتار تاکستان و پنج هزار هکتار باغ گردو هم اکنون در حال انجام است و پیش بینی می شود که امسال ۳۷ هزار تن انگور و ۱۲ هزار تن گردو در کهگیلویه و بویراحمد برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تولید محصول لیموترش در این استان امسال نسبت به پارسال ۱۲.۵ درصد افزایش یافته است.

شهرام عسکری اظهار کرد:امسال ۴۰ هزار تن محصول لیموترش در باغستان های کهگیلویه و بویراحمد تولید شده که پنج هزار تن بیشتر از میزان تولید این میوه در سال گذشته است.

وی بیان کرد:بالا رفتن میزان تولید این محصول به دلیل افزایش سطح باروری باغستان های لیموترش در استان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:سه هزار و۶۰۰ هکتار باغ بارور لیموترش در استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار هکتار باغ غیربارور لیموترش در کهگیلویه وبویراحمد وجود دارد افزود: انتظار می رود میزان تولید این محصول در سال های آینده افزایش یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تابستان امسال همچنین ۱۹ هزار تن انواع میوه هسته دار تابستانی شامل زردآلو، گیلاس، ،هلو و آلبالو در این استان برداشت شده است.

شهرام عسکری اظهار داشت: این میزان محصول از حدود یکهزار و۵۶۳ هکتار سطح باغ‌های بارور میوه‌های هسته دار تابستانی کهگیلویه و بویراحمد برداشت می‌شود.

وی بیان کرد: تولید میوه های هسته دار تابستانه در استان امسال چهاردرصد نسبت به پارسال افزایش یافته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه استان ۶۱۵ هکتار باغستان میوه های هسته دار تابستانی دارد،ابراز امیدواری کرد: در سال های آینده جایگاه استان در تولید این محصولات بهبود یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: بخش عمده‌ای از میوه‌های هسته دار تولید شده استان در شهرستان‌های بویراحمد و دنا برداشت می‌شود.

عسکری گفت:سیب،پرتقال و نارنگی از دیگر محصولات مهم باغی استان است که برداشت این محصولات در نیمه دوم امسال انجام خواهد شد.