پیش بینی افزایش ۸۰۰۰تنی تولید لیمو ترش در کهگیلویه و بویراحمد
پیش بینی افزایش ۸۰۰۰تنی تولید لیمو ترش در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به پیش بینی ها در سال جاری برداشت محصول در باغات لیمو ترش استان ۸۰۰۰تن افزایش خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا، الیاس تاج الدینی بعدازظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در محل سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: بر اساس پیش بینی در سال جاری ۴۵ هزار تن لیمو ترش از باغات استان برداشت می شود و در حال حاضر برداشت لیمو ترش در شهرستان کهگیلویه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع سطح زیرکشت لیمو ترش در استان  کهگیلویه و بویراحمدپنج هزار و ۵۹۸ هکتار است، گفت: در شهرستان کهگیلویه نیز ۶۰۰ هکتار باغ لیموترش وجود دارد که در هر هکتار از باغات، متوسط برداشت، ۱۰ تن است.

تاج الدینی تصریح کرد: لیمو ترش تولیدی استان در بازارهای دیگر استاها نیز به فروش می رسد و از کیفیت خوبی برخوردار است.

وی افزود: بیشترین سطح زیرکشت لیموترش در استان در شهرستانهای باشت، گچساران و کهگیلویه بوده و ارقام تولیدی در استان نیز شامل «لیسبون»، «مکزیکن لایم»، «لایم بیرس» و «پرشین لایم» است.

وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد به دلیل داشتن آب و هوای مناسب و خاک حاصل خیز پتانسیلهای فراوانی در بخش کشاروزی دارد، گفت: با توجه به اینکه در سال جهش تولید قرار داریم باید از ظرفیتهای بخش کشاورزی به نحو مطلوب استفاده کرده و برای افزایش تولید محصولات کشاورزی از ظرفیتها استفاده بهینه کرد.