آغاز رسمی بهره‌برداری از افزایش پهنای باند دانشگاه یاسوج
آغاز رسمی بهره‌برداری از افزایش پهنای باند دانشگاه یاسوج
مراسم افتتاح و آغاز بهره برداری از افزایش پهنای باند دانشگاه یاسوج با حضور مسئولان مرتبط برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا؛ دکتر احمد عریان در جلسه ای که به همین منظور در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد گفت: با بهره برداری از افزایش پهنای باند دانشگاه یاسوج اتصال دانشگاه به شبکه ابررایانش ملی ممکن می شود که اتفاق مهمی در حوزه مجازی است.

وی بیان داشت: با افتتاح و بهره برداری از این طرح آموزشهای مجازی که نیاز امروزی دانشگاههای کشور و استان است رونق بهتری می گیرد.

دکتر عریان تصریح کرد: از زمان شروع بیماری کرونا، بیش از یک میلیاردتومان هزینه بهبود زیرساختهای مجازی دانشگاه شده است.

وی ادامه داد: دانشگاه یاسوج اولین دانشگاه جنوب کشور است که پهنای باند بیش از 11 گیگابایت را دارا می باشد و زیرساختها نیز به گونه ای است که تا 100 گیگ نیز می تواند افزایش یابد.

ایشان با تشکر از حمایتهای دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و دکتر علیخانی معاون وی، وزیر ارتباطات و معاون وی برای انجام این مهم در استان تشکر کرد.

رئیس دانشگاه اظهار داشت: استان برخوردار باید دارای دانشگاه برخوردار نیز باشد و اگر دانشگاه نیروهای توانمند و قوی به جامعه تحویل دهد رشد و توسعه استان را به همراه دارد.

وی با ابراز تاسف از پسوند محرومیت که همراه نام استان آورده می شود گفت: همه مدیران در برابر این محرومیت مسئول هستند و باید برای رفع آن تمام تلاشمان را بکار بگیریم.

دکتر عریان استان کهگیلویه و بویراحمد را دارای منابع مهمی دانست و افزود: همه چیز آماده است که برای استان درآمدزایی ایجاد شود و باید دست به دست هم دهیم و با دلسوزی در جهت پیشرفت استان تلاش کنیم.

رئیس دانشگاه یاسوج با ارائه پیشنهاداتی گفت: انتظار می رود که تجهیزات لازم تامین شود و این پهنای باند به طور ثابت و dedicated باشد.

دکتر عریان همچنین در پیشنهادی دیگر گفت: از مسئولان انتظار داریم تامین پهنای باند مناسب برای دانشکده های نفت و گاز گچساران و صنعت و معدن چرام صورت گیرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این جلسه گفت: مطالبه گری و پیگیری رئیس دانشگاه یاسوج در زمینه افزایش پهنای باند در این دانشگاه باید الگو و سرمشقی برای مدیران باشد باید برای انجام یک کار پیگیری فراوانی صورت گیرد.

مهندس غلامپور افزود: اگر زنجیره درخواستها و پیگیریها کامل نباشد نمیتوان خدمات مناسبی را دریافت کرد.

وی بیان داشت: از آقای دکتر هاشمی معاون وزیر ارتباطات که روزانه پیگیر انجام کار بوده و در جریان پیشرفت کار قرار می گرفت نیز تشکر می کنم.

غلامپور اظهار داشت: خدا راشاکرم که در بازه زمانی تعریف شده و حتی در مدت کمتر توانستیم این پروژه را به سرانجام برسانیم.

وی در پاسخ به پیشنهادهای دکتر عریان به دو دانشکده اقماری دانشگاه یاسوج نیز گریزی زد و گفت: کار مطالعات افزایش پهنای باند و فیبرنوری دو دانشکده نفت و گاز گچساران و صنعت و معدن چرام نیز شروع شده و امیدواریم در مدت زمان کوتاهی انجام شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان نیز در این جلسه با تبریک کسب مقامهای ملی و بین المللی دانشگاه یاسوج به دکتر عریان گفت: انجام این کار مهم با قدرت چانه زنی و اعتبار رئیس دانشگاه یاسوج انجام شد و گام مهمی به جلو برای کاستن از محرومیت استان است.

مهندس امیری افزود: افزایش پهنای باند دانشگاه فرصت مغتنمی در اختیار محققان و پژوهشگران قرار می دهد و این آمادگی برای انجام پروژه های دیگر در دانشگاه از سوی مخابرات استان نیز فراهم است.

گفتنی است با بهره برداری از این طرح، پهنای باند دانشگاه یاسوج به 11.2 گیگابایت افزایش می یابد که نسبت به سال 97 افزایش 9500 برابری را نشان می دهد.