افزایش 27درصدی قیمت کالاهای اساسی در یک ماه اخیر/ کاهش قدرت خرید مردم گچساران
افزایش 27درصدی قیمت کالاهای اساسی در یک ماه اخیر/ کاهش قدرت خرید مردم گچساران
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران با اشاره به اینکه از مردادماه امسال تا کنون قیمت کالاهای اساسی 27 درصد افزایش قیمت یافته است، گفت: این افزایش قیمت متاثر از شرایط است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا نشست ستاد تنظیم بازار با ریاست فرماندار و برخی از اعضای این ستاد در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

در این نشست رضا شریفی با بیان اینکه قیمت کالای اساسی در شهرستان از مردادماه تا شهریورماه افزایش قیمت داشته است، اظهار کرد: در حال حاضر بازار متاثر از شرایط به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون کمبودی در زمینه تامین کالاهای اساسی و مورد نظر در بازار وجود ندارد، گفت: با توجه به افزایش قیمت اقلام اساسی بازار وضعیت خوبی ندارد و قدرت خرید مردم هم کمتر شده است و برخی از اصناف و کسبه بنا به شرایط به وجود آمده به حالت نیمه تععطیل درآمده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران ادامه داد: کالاهای استراتژیک مانند ذخیره گندم و حبوبات وجود داردو کمبودی نیست.

وی با اشاره به اینکه قیمت برنج دانه بلند در ابتدای سالجاری 80هزار تومان بوده و هم اکنون به ۲۱۰هزارتومان رسیده است، عنوان کرد: قیمت اجناس براساس نوسات قیمت دلار و ارز افزایش یافته است.

شریفی با اشاره به اینکه از مردادماه امسال تا کنون قیمت کالاهای اساسی 27 درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: قیمت حبوبات در مردادماه از 23هزار تومان به بیش از 24 هزار تومان در یک ماه اخیر رسیده است.

این مسوول با بیان اینکه لوازم برقی در این یک ماه اخیر افزایش قیمت داشته است، عنوان کرد: اقلامی مانند چای خارجی به 98 هزار تومان رسیده است.

رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت گچساران ابراز کرد: در شهریورماه مواد شوینده بیش از ۱۸درصد افزایش قیمت داشته است.

شریفی در ادامه عنوان کرد: به جهت تعدیل قیمت در بازار 207تن روغن خام به کارخانه روغن گچساران اختصاص یافته است که این میزان روغن برای توزیع در بازار استان و شهرستان‌های همجوار است.

وی افزود: 30تن مرغ منجمد در بازار توزیع شد که موجب تعدیل بازار مرغ شد و هم اکنون 107تن شکر جذب و در حال توزیع است.