خاطره جالب آیت اللّه صانعی از امام خمینی و منطقه بویراحمد
خاطره جالب آیت اللّه صانعی از امام خمینی و منطقه بویراحمد
صبح دنا_در پی درگذشت عالم بزرگ آیت الله صانعی یکی از نخبگان هم استانی مقیم اروپا در صفحه شخصی خود خاطره جالبی از دپران دانشجویی خود و دیدار دانشجویان با آن مرحوم منتشر کرد.

صبح دنا_در پی درگذشت عالم بزرگ آیت الله صانعی یکی  هم استانی های مقیم اروپا در صفحه شخصی خود خاطره جالبی از دوران دانشجویی خود و دیدار دانشجویان با آن مرحوم منتشر کرد.

به گزارش صبح دنا دکتر سید نبی الله معصومی از هم استانی های ساکن اروپا در صفحه شخصی خود خاطره جالب مرحوم آیت الله صانعی از امام راحل و نظر وی در خصوص منطقه بویراحمد را به اشتراک گذاشت.

دکتر معصومی در پست اینستاگرامی خود چنین نوشت:

انالله و انا الیه راجعون

 

درگذشت مرجع تقلید شیعیان، حضرت آیت الله صانعی را به مقلدان ایشان و مردم ایران و روحانیت عزیز، تسلییت می گویم.

 

انشالله که خداوند این مرجع عالیقدر اسلام را رحمت کند و روح ایشان را با انبیاء و اولیای الهی، محشور بفرماید.

 

سال ۷۹، همراه با دانشجویان دانشگاه یاسوج خدمتش رسیدیم. وقتی متوجه شد که از بویراحمد آمده‌ایم، فرمودند: مردم بویراحمد، مردم شجاعی هستند.

 

ایشان خاطره ای از امام خمینی را هم تعریف کردند که، “بعد از اتفاقات سال ۴۲ و پانزده خرداد، امام (ره) به این گزینه فکر می کرد که اگر مقابله با رژیم، به درگیری کشیده شود، به کوههای بویراحمد بروند و از آنجا ملت ایران را رهبری کنند. امام بر اساس تجربه ی جنگ بویراحمدیها با رژیم گفتند که امکان مبارزه در کوههای بویراحمد فراهم است و به ما هم گفتند که آماده باشیم. بعدها اما امام تبعید شدند، ولی اسم کوههای بویراحمد در ذهن ما ماند.”

 

یکی از دانشجویان از او پرسید که آیا به بویراحمد رفته اید؟

 

گفت: یک بار، برای کاری با هواپیما به منطقه پرواز کردم و بویراحمد را از بالا نگاه کردم.