آخرین خبر ها از شمار قربانیان ویروس کرونا در استان /اوج گیری کرونا و چالش های پیش رو در فصول سرد
آخرین خبر ها از شمار قربانیان ویروس کرونا در استان /اوج گیری کرونا و چالش های پیش رو در فصول سرد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار جانباختگان کووید19 استان به 97 نفر خبر داد و گفت: در طي 24 ساعت گذشته متاسفانه 2 بيمار هم استاني جان خود را بر اثر ابتلا به کووید 19 از دست دادند.

به گزارش صبح دنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز يزدان‌پناه افزود: هم اکنون 275 بیمار مشکوک و قطعی كرونايي در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 108 بيمار كرونايي قطعي بوده و 22 بیمار در بخش هاي ويژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 5396 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وي اذعان داشت: از 231 نمونه دريافت شده از آزمايشگاه سلولي و مولكولي ياسوج بيشترين درصد و تعداد موارد مثبت در كهگيلويه، گچساران، بويراحمد، بهمئی، باشت و لنده مي باشند.

وي اضافه كرد: تغییر فصل و شروع بیماری های سرماخوردگی و آنفلوآنزا وضعیت ماه های آینده را با چالش مواجه می کند، بنابراین توصیه میشود مردم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی را به صورت ویژه در زندگی خود اجرا نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اذعان داشت: عادی انگاری کرونا خطر بالقوه ای برای سلامت عموم است که متاسفانه جامعه ما با آن مواجه بوده که خود هشدار دهنده است.

دکتر یزدان پناه در پایان به خستگی کادر بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: مردم می توانند با رعایت بهداشت فردی، عدم حضور در اجتماع و ماندن در منزل و یا رعایت فاصله با دیگران در صورت حضور در هرگونه اجتماعات و البته شستن مکرر دست‌ها و زدن ماسک، ضمن قطع زنجیره انتقال ویروس، مدافعان سلامت را یاری کنند.