دانش آموزان در مدارس کهگیلویه و بویراحمد گروه بندی می شوند
دانش آموزان در مدارس کهگیلویه و بویراحمد گروه بندی می شوند
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیران مراکز آموزشی در مدارس پرجمعیت به منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا موظف به نوبت بندی و گروه بندی دانش آموزان در کلاس های درس هستند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا به نقل از ایرنا هادی زارع پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بازگشایی مدارس طبق تصمیم ستاد ملی کرونا اتخاذ شده است و بر اساس آن کلاس ها در مدارس به صورت حضوری تشکیل می شود.
وی افزود: هدف مشترک آموزش و پرورش و مسئولان بهداشتی تضمین سلامت دانش آموزان در مدارس و کلاس های درس است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بنابراین پروتکل های بسیار سختگیرانه ای توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پرشکی مشخص شده که در مدارس ملزم به رعایت این پروتکل ها هستیم.
زارع پور ابراز داشت: بحث گروه بندی دانش آموزان باید انجام شود و با توجه به مساحت کلاس های درس فاصله دانش آموزان از یک متر کم تر نباشد.
وی تاکید کرد: تهویه مطبوع کلاس های درس بخوبی صورت گیرد به گونه ای که درها و پنجره ها باز باشند و معلمان و دانش آموزان بدون استثنا از ماسک و دستکش استفاده کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همچنین دانش آموزان در محوطه آموزشگاه ملزم به رعایت فاصله اجتماعی هستند.
زارع پور عنوان کرد: زمان هر کلاس نباید از ۳۵ دقیقه بیشتر باشد.
در سال تحصیلی جدید تعداد دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم ۱۶۶ هزار و ۸۹۵ نفر است که ۵۲ درصد آنها پسرو ۴۸ درصد دختر هستند. ۶۶ درصد دانش آموزان ساکن شهرها و ۳۴ درصد نیز ساکن روستاها هستند.