سامانه جدید بیمه بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
سامانه جدید بیمه بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: متقاضیان دریافت بیمه بیکاری از این پس برای ثبت و یا پیگیری درخواست های خود باید به زیرسامانه بیمه بیکاری از سامانه جامع روابط کار به نشانی prkar.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا پروانه نیک مرام روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متقاضیانی که درخواست بیمه بیکاری دارند از این پس برای ثبت درخواست خود به زیرسامانه بیمه بیکاری از سامانه جامع روابط کار مراجعه کنند.

وی افزود: در راستای تحقق دولت الکترونیک، زیرسامانه بیمه بیکاری از سامانه جامع روابط کار پس از طی دوره اجرای آزمایشی در ۵ استان، قابلیت استفاده در سطح کشور را پیدا کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری که در ایام کرونا راه اندازی شده بود از پنجم مرداد مسدود بود ‌و متقاضیان بیمه بیکاری از این پس برای ثبت درخواست خود باید به زیرسامانه بیمه بیکاری از سامانه جامع روابط کار به نشانی prkar.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

نیک مرام تصریح کرد: بنابراین متقاضیانی (کارگران و کارفرمایانی) که خواهان استفاده از سامانه جامع روابط کار در بیمه بیکاری، تائید صلاحیت شرکت های خدماتی ، صلاحیت ایمنی ،سخت ‌زیان آور و طرح دعوی هستند در ابتدا باید با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و احراز هویت، نام کاربری و رمز عبور دریافت کنند.

وی بیان کرد: پس از احراز هویت نام کاربری و رمز عبور برای شخص و یا شرکت پیامک می شود و افراد با حضور در سامانه جامع روابط کار و ورود به کارپوشه شخصی می توانند از خدمات این سامانه برای ثبت درخواست خود بهره مند شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: کارگران و کارفرمایان لازم است فقط یک بار برای احراز هویت به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و پس از آن خدمات موردنیاز خود را به شکل غیرحضوری و در کمترین زمان ممکن دریافت می کنند.

وی اجرای این طرح را در راستای شفاف سازی، سهولت در کار، وضروری دانستن تحقق دولت الکترونیک در کشور دانست.

حفظ سلامت کارگران و حمایت از اقشار آسیب پذیر و کم درآمد در مهار کرونا از وظایف اصلی این اداره کل است.

تعداد کل کارگران در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۷۴ هزار نفر است.