مهلت ثبت نام متقاضیان تسهیلات کرونا در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
مهلت ثبت نام متقاضیان تسهیلات کرونا در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پایان مهلت ثبت نام برای دریافت تسهیلات جبران خسارت کرونا تا ۵ مرداد ماه سال جاری است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا به نقل از ایرنا،حشمت اله صمیمی دوست روز پنجشنبه اظهار داشت: آسیب‌ دیدگان اقتصادی ویروس کرونا در این استان برای دریافت تسهیلات در سامانه کارا ثبت‌ نام کنند.

وی افزود: در پی شیوع بیماری کرونا در کشور تعداد زیادی از کسب و کارها خسارت دیدند و به منظور کمک به این واحدهای تولیدی ۲ هزارو ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به استان اختصاص پیدا کرده است.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دولت همواره حامی تولیدکنندگان است و انتظار می رود افراد هرچه سریع تر برای دریافت این تسهیلات اقدام کرده و از این مزایا بهره مند شوند.

صمیمی عنوان کرد: نرخ این تسهیلات ۱۲ درصد است و کارگران می توانند تسهیلات ۱۲۰ تا ۱۶۰ میلیون ریالی و رانندگان تسهیلات ۶۰ میلیون ریالی دریافت کنند.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: این بخشنامه به تمامی دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است.

۶ هزار واحد صنفی در کهگیلویه و بویراحمد توسط وزارت کار به عنوان واحدهای آسیب دیده به دلیل شیوع کرونا، مشخص شدند که از این تعداد یکهزار و ۲۰۱ واحد صنفی و تولیدی در سامانه کارآ نام نویسی کردند.

از این تعداد یک هزار و ۱۶۸ فقره پرونده با اشتغال ۲ هزار و ۲۴۱ نفر اشتغال به بانک های عامل ارسال شده که از مجموع پرونده های ثبت نام شده تعداد ۳۳۷ فقره پرونده به بانک ملی،۱۶۰ پرونده به بانک رفاه استان، ۹۲ پرونده به بانک سپه و مابقی پرونده ها به سایر بانک های عامل ارجاع شده است.