ورود مجلس به پرونده انتصابات تاجگردون/ انتصابات باید بر مبنای شایسته سالاری باشد
ورود مجلس به پرونده انتصابات تاجگردون/ انتصابات باید بر مبنای شایسته سالاری باشد
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه مجلس به پرونده انتصابات تاجگردون ورود می‌کند، گفت: انتصابات باید بر مبنای شایسته سالاری باشد و نباید مدیری با رانت پستی را گرفته باشد.

علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس اظهار داشت: بعد از اقدام انقلابی مجلس در رد اعتبارنامه تاجگردون، برخی مطالبات در خصوص اقداماتی که وی طی سالیان گذشته صورت داده بود از نمایندگان مجلس مطرح شده است.

وی افزود: قطعا نمایندگان معترض به اعتبار نامه تاجگردون، دعوای شخصی نداشته‌اند و دغدغه‌ آنها رفع مشکلاتی بود که با حضور تاجگردون در مجلس پدید می‌آمد؛ البته این دغدغه شامل افرادی هم می‌شود که با رانت تاجگردون در سمت‌هایی هستند.

خضریان ادامه داد: طی سال های گذشته افراد مختلفی به واسطه انتصاب به تاجگردون در دستگاه های مختلف و به خصوص نهادهای اقتصادی دولتی منصوب شده‌اند که ما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد زیرا حضور افرادی که با رانت به پستی رسیده‌اند هم منافع ملی را به خطر می‌اندازد و هم مفاسدی را به همراه خواهد داشت.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: اساسا یکی از اقداماتی که مجلس نسبت به آن حساسیت ویژه ای دارد، انتصابات رانتی است تا افراد بر مبنای شایسته سالاری منصوب شوند و افراد فاقد صلاحیت برکنار شوند.

خضریان در پایان گفت: اگر فردی با رانت هر کسی ازجمله تاجگردون در مجموعه‌ای بخصوص مجموعه‌های اقتصادی مانند وزارت صمت که امروز نقش مهمی در رفع مشکلات مردم دارند، حضور یافته است نباید تصور کند که می‌تواند به این حضور رانتی ادامه داد؛ البته قوه قضائیه هم باید نسبت به مدیران رانتی حساس بوده و برخوردهای لازم را در این زمینه انجام دهد.