خرداد ماه سال 73 روزی خاطره انگیز برای کهگیلویه و بویراحمدی ها/مروری بر سفر پر برکت رهبر انقلاب به استان+تصاویر 17
خرداد ماه سال 73 روزی خاطره انگیز برای کهگیلویه و بویراحمدی ها/مروری بر سفر پر برکت رهبر انقلاب به استان+تصاویر 17
17 خرداد ماه سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 73 است سفری که بعد از گذشت بیش از 26 سال هنوز مردم این استان یاد و خاطره آن را فراموش نکرده اند.

پایگاه تحلیلی خبری صبح دنا./ 17خرداد ماه سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 73 است سفری که بعد از گذشت بیش از 26 سال هنوز مردم این استان یاد و خاطره آن  را فراموش نکرده اند.

رهبر معظم انقلاب در 17 خرداد ماه سال 73 از بخش های مختلف استان بازدید و صحبت هایی را مطرح کردند.

رهبر معظم انقلاب در سال 73 در جمع روحانیون گفتند:

بسم اللَّه الرّحمن الرّحیم‌

الحمدللَّه ربّ‌العالمین. والصّلاة والسّلام علی سیّدنا محمّد وآله‌الطّاهرین.

از حسن حظّ، امسال دیدار با آقایان علما و مبلّغین که رسم هرساله در قبل از ماه محرّم بود، در این شهر و این استان واقع شد. ما از فرصت استفاده میکنیم و عرایضی را در زمینه مسائل مربوط به حضور ماه عظیم‌الشّأن محرّم و خاطره فراموش نشدنی عاشورا، به عرض برادرانِ عزیزِ روحانی میرسانیم. لکن قبل از پرداختن به آن مطلب، لازم است از آقایانِ علمای محترم و بخصوص برجستگانِ از علما و فضلای این استان که بحمداللَّه بارِ سنگینِ درس و بحث وعلم و تفسیر و بیانِ حقایق و اقامه نمازهای جمعه و امثال آن را بر دوش دارند، صمیمانه تشکّر کنم.

انصافاً این استان، از لحاظ نیروی ایمان،یکی از استانهای برجسته است. اگرچه مردم ما در سرتاسر کشور، بحمداللَّه به دین و معنویّات اقبال دارند، لکن به‌هرحال، همه چیز کم و زیاد دارد. این استان جزو مراکزی است که مردمش نشان داده و ثابت کرده‌اند که مردم مؤمن و بااخلاص و صفایی هستند. هرجا چنین مردمی باشند، روحانیون برای وظیفه الهیشان، زمینه مساعد و مناسبی دارند.

بنده، ضمن تشکّر از آقایان، به‌خاطر زحماتی که میکشند، بخصوص بعضی از اجلّه علما که بحمداللَّه در این‌جا خدمات ارزشمندی انجام داده‌اند و میدهند، این درخواست را هم مطرح کنم که، تلاش و جدیّت برای به پایان رساندن عقب‌ماندگیهای فرهنگی در استان محروم کهگیلویه و بویراحمد، باید مضاعف شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار صحبت هایی مطرح کردند که می توانید صحبت های کامل ایشان را در اینجا بخوانید.

دیدار مسئولان‌ اداری‌ استان کهگیلویه‌ و بویر‌احمد با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در سومین‌ روز از سفرشان‌ به‌ استان‌ محروم‌ کهکیلویه‌ و بویر‌احمد در دیدار مسئولان‌ اداری‌ این‌ استان‌ با ایشان‌ طی‌ سخنانی‌ آغاز یک‌ حرکت‌ ضربتی‌ و سریع‌ را برای‌ اجرای‌ برنامه‌های‌ اساسی‌، مهم‌ و مؤثر در محرومیت‌زدائی‌ از این‌ منطقه‌ نوید دادند.

مقام‌‌معظم‌‌رهبری‌ خدمت‌ به‌ مردم‌ مستضعف‌ و مستمند اما در عین‌ حال‌ با ایمان‌ و شجاع‌ در مناطق‌ محروم‌ کهکیلویه‌ و بویر‌احمد را حسنه‌ای‌ بزرگ‌ توصیف‌ کردند و فرمودند: اینجانب‌ از نزدیک‌ مسائل‌ استان‌ کهکیلویه‌ و بویر‌احمد و برخی‌ از دیگر استانهای‌ کشور را با تمام‌ وجود لمس‌ کرده‌ام‌ و می‌دانم‌ که‌ با چه‌ مشکلاتی‌ مواجه‌ هستند و مایلم‌ مسئولان‌ کشور نیز سفر به‌ مناطق‌ محروم‌ را بیش‌ از گذشته‌ مورد توجه‌ قرار دهند و از نزدیک‌ ضمن‌ بررسی‌ مسائل‌ و مشکلات‌ این‌ مناطق‌ در جهت‌ حل‌ آنها نیز تلاش‌ کنند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ به‌ تلاش‌های‌ همه‌ جانبه‌ دولت‌ در جهت‌ سازندگی‌ کشور اشاره‌ کردند و فرمودند: دولت‌ با جد و جهد و صدق‌ کامل‌ در صدد است‌ تا تمامی‌ کشور را اصلاح‌ و آباد کند و امروز به‌ همت‌ مجلس‌، دولت‌ و مسئولین‌ گوناگون‌، یک‌ حرکت‌ هموار، حساب‌‌شده‌، همه‌ جانبه‌ و فراگیر نسبت‌ به‌ همه‌ جای‌ کشور با سرعت‌ متناسبی‌ پیش‌ می‌رود.

رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ دستیابی‌ به‌ یک‌ نتیجه‌ مطلوب‌ در رفع‌ محرومیت‌ها از مناطقی‌ نظیر استان‌ کهکیلویه‌ و بویر‌احمد را نیازمند انجام‌ یک‌ حرکت‌ شتابنده‌ و سریع‌ دانستند و از مسئولین‌ این‌ استان‌ خواستند که‌ با دلسوزی‌، علاقمندی‌، جدیت‌ و موقعیت‌شناسی‌ به‌ وظایف‌ خود در اجرای‌ برنامه‌های‌ پیش‌‌بینی‌‌شده‌ عمل‌ کنند.

رهبر انقلاب‌ اسلامی،‌ رشد و شکوفایی‌ استان‌ کهکیلویه‌‌و بویر‌احمد را موجب‌ سرازیر شدن‌ برکات‌ آن‌ در سراسر کشور دانستند و در پایان‌ سخنانشان‌ خطاب‌ به‌ مسئولان‌ این‌ استان‌ گفتند: شما باید حسن‌ عمل‌ خود را نشان‌ دهید و با مردم‌ هر چه‌ می‌توانید خوشرفتاری‌ کنید زیرا اصل‌ کار نظام‌ بر خدمت‌ و خوشروئی‌ با مردم‌ استوار است‌. خزانه‌ کشور متعلق‌ به‌ مردم‌ است‌ و مسئولان‌ کشور به‌ عنوان‌ خادم‌ مردم‌ باید گره‌گشای‌ کار آنان‌ باشند.

براساس‌ همین‌ گزارش‌ پیش‌ از سخنان‌ مقام‌‌معظم‌‌رهبری‌، آقای‌ صمد رجاء استاندار کهکیلویه‌ و بویر‌احمد گزارشی‌ را در مورد خدمات‌ عظیم‌ نظام‌ اسلامی‌ به‌ استان‌ کهکیلویه‌ و بویر‌احمد ارائه‌ کرد و طی‌ آن‌ با استناد به‌ آمار و ارقام‌، فعالیت‌های‌ انجام‌ شده‌ در دوران‌ پانزده‌ ساله‌ پس‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ را در این‌ منطقه‌ با وجود شرایط جنگ‌ تحمیلی‌ و محاصره‌ اقتصادی‌ در مقایسه‌ با دوران‌ رژیم‌ ستم‌شاهی‌ بسیار چشمگیر و در مواردی‌ غیرقابل‌ مقایسه‌ توصیف‌ کرد.

اعزام هیأت نمایندگی رهبر انقلاب به بخش‌های مختلف کهگیلویه و بویر‌احمد

همزمان‌ با سفر حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ به‌ استان‌ کهکیلویه‌ و بویر‌احمد، هیأتی‌ به‌ سرپرستی‌ حجت‌الاسلام‌‌و‌المسلمین‌ غیوری‌ به‌ نمایندگی‌ از سوی‌ معظم‌له‌ عازم‌ بخش‌های‌ مختلفی‌ از این‌ استان‌ شد.

این‌ هیأت‌ طی‌ دو روز گذشته‌ از بخش‌های‌ سی‌سخت‌، باشت‌، بهمئی‌، کنده‌، چاروسا، چرام‌ و منطقه‌ عشایری‌ دشت‌ سقاوه‌ بازدید کرد و از نزدیک‌ به‌ بررسی‌ مسائل‌ و مشکلات‌ مردم‌ این‌ مناطق‌ پرداخت‌.

اهالی‌ با ایمان‌ این‌ مناطق‌ با قربانی‌‌کردن‌ گاو و گوسفند و اجتماع‌ در خیابانهای‌ اصلی‌ این‌ شهرها از حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین‌ غیوری‌ استقبال‌ پرشوری‌ را بعمل‌ آوردند.

نماینده‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در جریان‌ این‌ سفر دوره‌ای‌ همچنین‌ در اجتماعات‌ مختلف‌ مردم‌ حضور یافت‌ و ضمن‌ ابلاغ‌ سلام‌ گرم‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ به‌ آنان‌، تاکید کرد که‌ از میان‌‌بردن‌ محرومیت‌ها در کشور یک‌ تصمیم‌ قطعی‌ نظام‌ اسلامی‌ است‌ و مردم‌ نیز باید با تقویت‌ روحیه‌ کار و تلاش‌، مسئولان‌ کشور را یاری‌ دهند.

حجت‌الاسلام‌‌و‌المسلمین‌ غیوری‌ همچنین‌ در جلساتی‌ که‌ با حضور مسئولان‌ دستگاههای‌ اداری‌ و اجرایی‌ در هر منطقه‌ ترتیب‌ یافته‌ بود شرکت‌ کرد و ضمن‌ آشنایی‌ با فعالیت‌ها و خدمات‌ انجام‌ شده‌ در این‌ مناطق‌ تأکید کرد که‌ دولت‌ بخش‌ مهمی‌ از امکانات‌ خود را در جهت‌ مبارزه‌ با محرومیت‌ها در مناطق‌ مختلف‌ کشور بسیج‌ کرده‌ است‌.

بیانات در دیدار مردم یاسوج

 بسم الله الرّحمن الرّحیم‌
الحمد لله ربّ العالمین. و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا و نبیّنا و حبیب قلوبنا، ابی القاسم المصطفی محمّد و علی آله الأطیبین الأطهرین المنتجبین. سیّما بقیة اللّه فی الارضین.
خدای بزرگ را سپاسگزارم که توفیقِ دیدار شما را به بنده عطا فرمود. از دوران جنگ که سفری به این استان کردم و به میان شما آمدم، همواره خاطره‌های شیرینِ شما مردمِ مؤمن و بااخلاص و غیور، در ذهن من بود و هست. علاوه بر آن، هرکس که اندکی در گذشته‌ی تاریخی ایران مطالعه کرده باشد، وضعیت عشایرِ غیور و مردمِ مؤمن این سرزمین و این استانِ قهرمان‌پرور را خواهد شناخت.

بنده هم از خصوصیّات شما مردم مؤمن و بااخلاص- از شجاعتهایتان، از مقاومتهایتان، از ایمانتان، از فداکاریتان در راه خدا، از ایستادگیتان در مقابل فرمانروایانِ جائر و ظالم، از مشارکت زن و مرد در سراسر این استان و در همه‌ی مسائل زندگی- مطالب زیادی شنیده و خوانده‌ام.

 خدا را سپاسگزاریم که جمهوری اسلامی، قدر عشایر را در همه جای کشور و از جمله در این استانِ مردخیز و مردپرور دانسته است.

نظام جمهوری اسلامی، برای عشایر ارزش قائل است و عشایر را به عنوان یکی از برجسته‌ترین قشرهای کشور میشناسند که هم در کار سازندگی و هم در کار دفاع از کشور، سهیمند.

نظام، قدرِ این جوانان غیور و این مردان و زنان بااخلاص و مؤمن را میداند. شما هم متقابلًا قدر جمهوری اسلامی را شناخته و دانسته‌اید. هر رفتاری را که حکومتها با قشرهای مردم داشته باشند، مردم هم همان رفتار را با حکومتها دارند.

هرگونه احساساتی که مسئولان کشور، در هر زمانی نسبت به قشرهای مختلف مردم- از جمله عشایر- داشته باشند، همان احساسات را قشرهای مردم هم نسبت به مسئولان کشور دارند. شما به مسئولان محبت و اعتماد دارید؛ مسئولان هم به شما عشق میورزند و روی احساسات و ایمانتان حساب میکنند. این احساس، طرفینی است.

 رژیم منحوس پهلوی، درست عکس این رابطه را با شما مردم این استان و عشایر غیور این سرزمین داشت. در ابتدای تشکیل حکومتِ ناسالم و خائن پهلوی، از اوّلین کارهای رضا خان این بود که در هرجا توانست به سرکوب عشایر پرداخت.

در تمامِ دوران حکومت رضا خان- که پیرمردان لا بد به یاد دارند- و بعد از آن، در بخشی از دورانِ حکومتِ فرزندِ فاسد و خائنش، بارها و بارها بین مردم مظلوم اما شجاع و ساکت و غیوری که در این استان بودند با نیروهای حکومتی تصادم شد و هزاران نفر از عشایر این مناطق، به دست مزدوران خاندان پهلوی به قتل رسیدند. رفتار حکومت دست‌نشانده‌ی پهلوی با عشایر این استان، چنین بود.

اما متقابلًا، مردم مؤمن و عشایرِ مخلص و شجاع و غیور این منطقه و این سرزمین، حتی یک روز هم با نظام پهلوی از درِ آشتی وارد نشدند. البته عدّه‌ای از کدخدایان و اربابهایی که دستشان در دست مسئولان دولتی بود، با پهلویها آشتی بودند. اما توده‌ی مردم، ابداً! تشکیلات حکومت طاغوت، مردم را رها میکرد؛ اما بعضی از اربابهای ظالم و کدخداهای متعدّی را دودستی میگرفت!

مردم برای پهلویها اهمیتی نداشتند. نتیجه این شد که در تمام طول حکومت پنجاه‌ساله‌ی خاندان منحوسِ پهلوی، در این استان- در مناطق بویراحمد، در مناطق کهکیلویه و نیز در مناطق عشایر و خاندانهای مختلف از فارس تا خوزستان- حتّی یک قدمِ اصلاحىِ آبادکننده‌ی قابل ذکر برداشته نشد.

ادامه صحبت های ایشان را در دیدار با مردم شهر یاسوج در سال 73 اینجا بخوانید.

دیدار مردم گچساران با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در آخرین‌ روز از سفر خود به‌ استان‌ محروم‌ کهکیلویه‌ و بویر‌احمد صبح‌ امروز در میان‌ استقبال‌ پرشور مردم‌ شهرستان‌ گچساران‌ وارد دوگنبدان‌ مرکز این‌ شهرستان‌ شدند.

مردم‌ این‌ منطقه‌ در اولین‌ ساعات‌ بامداد امروز با اجتماع‌ در دو طرف‌ مسیر عبور اتومبیل‌ حامل‌ رهبر انقلاب‌ شور و احساسات‌ بی‌شائبه‌ خود را با سردادن‌ شعارهای‌ «دسته‌ گل‌ محمدی‌ به‌ شهر ما خوش‌ آمدی‌» و «صل‌ علی‌ محمد بوی‌ خمینی‌ آمد» ابراز کردند.

مردم‌ و عشایر سلحشور شهرستان‌ گچساران‌ با قربانی‌‌کردن‌ دهها رأس‌ گاو و گوسفند و پرتاب‌ صدها شاخه‌ گل‌ و پخش‌ شیرینی‌ حضور مقام‌ معظم‌ رهبری‌ را در این‌ منطقه‌ محروم‌ گرامی‌ داشتند.

هنگامی‌‌که‌ انبوه‌ جمعیت‌ استقبال‌‌کننده‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ را در میان‌ خود یافتند غریو شادی‌ و هلهله‌ مردم‌ به‌ اوج‌ خود رسید و عاشقان‌ ولایت‌ و امامت‌ اعم‌ از شهری‌ و روستائی‌ و عشایر با چهرهای‌ شکفته‌ و پرنشاط، محبت‌ و عطوفت‌ عمیق‌ خود را به‌ رهبر انقلاب‌ ابراز کردند.

در صدها پلاکاردی‌ که‌ در خیابانها و میادین‌ مسیر استقبال‌ از مقام‌ معظم‌ رهبری‌ نصب‌ شده‌ بود اهالی‌ این‌ منطقه‌ مقدم‌ معظم‌له‌ را با عنوان‌ «فرزند صالح‌ امام‌» «پرچمدار رسالت‌ پیامبران‌»، «خورشید سعادت‌»،«شخصیت‌ ممتاز عالم‌ اسلام‌»،«سرمه‌ احسان‌ بر دیده‌ عاشقان‌» ـ رسول‌ نور و ستاره‌ سحر گرامی‌ داشتند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ پس‌ از ورود به‌ شهر دو گنبدان‌ بلافاصله‌ در محل‌ اجتماع‌ صدها تن‌ از خانواده‌های‌ معظم‌ شهدا و مفقودین‌، جانبازان‌ و ایثاگران‌ حضور یافتند و طی‌ سخنانی‌ از مقام‌ و منزلت‌ آنان‌ در دفاع‌ از حریم‌ اسلام‌ و پایمردی‌ در راه‌ خدا تجلیل‌ کردند.

مقام‌‌معظم‌‌رهبری‌ از همسران‌ جانبازان‌ به‌ سبب‌ ابراز محبت‌ و عطوفت‌ خویش‌ به‌ جانبازان‌ فداکار قدردانی‌ کردند و در پایان‌ از خانواده‌های‌ معظم‌ شهدا و مفقودین‌ و نیز ایثارگران‌ و جانبازان‌ خواستند تا با صبر و بردباری‌ در برابر مشکلات‌، شایستگی‌ استمرار لطف‌ و تفضل‌ الهی‌ را برای‌ خود حفظ کنند.

در این‌ دیدار گروه‌ سرود فرزندان‌ شاهد گچساران‌ سرود زیبائی‌ را در بیان‌ عشق‌ و محبت‌ میان‌ فرزندان‌ شاهد و رهبر انقلاب‌ اجرا کردند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ پش‌ از این‌ دیدار در اجتماع‌ دهها هزار تن‌ از مردم‌ شهرستان‌ گچساران‌ که‌ در ورزشگاه‌ تختی‌ دوگنبدان‌ ترتیب‌ یافته‌ بود شرکت‌ کردند و به‌ ابراز احساسات‌ پرشور مردم‌ پاسخ‌ گفتند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در این‌ مراسم‌ از مردم‌ با ایمان‌ گچساران‌ به‌ سبب‌ اجتماع‌ در گرمای‌ شدید هوا و در زیر آفتاب‌ سوزان‌ تشکر کردند و طی‌ سخنان‌ کوتاهی‌ ایمان‌ اسلامی‌ و شور و احساسات‌ انقلابی‌ مردم‌ این‌ منطقه‌ را با وجود تلاش‌ بیگانگان‌ در گذشته‌، برای‌ ترویج‌ اخلاق‌ و فرهنگ‌ فاسد و مضر در منطقه‌ نفت‌خیز گچساران‌ چشمگیر و یک‌ پدیده‌ با ارزشی‌ دانستند.

رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ از تلاش‌ دولت‌ در جهت‌ گسترش‌ راههای‌ درآمد و اشتغال‌ و سازندگی‌ در بخش‌های‌ غیر نفتی‌ در منطقه‌ گچساران‌ خبر دادند و فرمودند: در تمدن‌ صنعتی‌ امروز جهان‌ سرعت‌، سهولت‌ و پیشرفت‌ در وسایل‌ زندگی‌ بشر بر پایه‌ حرکت‌، گرما و روشنائی‌ استوار است‌ و اروپا و آمریکای‌ متفرعن‌ و متکبر این‌ سه‌ عامل‌ را از نفت‌ که‌ متعلق‌ به‌ ملت‌های‌ خاورمیانه‌، خلیج‌‌فارس‌ و مناطق‌ مسلمان‌نشین‌ جهان‌ است‌ بدست‌ می‌آورد و اگر این‌ سه‌ عامل‌ از تمدن‌ صنعتی‌ جهان‌ امروز گرفته‌ شود جز پوسته‌ای‌ بی‌جان‌ چیز دیگری‌ از آن‌ باقی‌ نمی‌ماند و غرب‌ مستکبر از پای‌ در خواهد آمد.

مقام‌‌معظم‌‌رهبری‌ به‌ زیان‌ هنگفت‌ ملت‌های‌ صاحب‌‌نفت‌ بر اثر خیانت‌ بعضی‌ از دولتهای‌ هم‌پیمان‌ اروپا و آمریکا که‌ در تولید انبوه‌ نفت‌ و فروش‌ ارزان‌ آن‌ دست‌ دارند اشاره‌ کردند و فرمودند: امروز براثر خیانت‌ بعضی‌ از شرکای‌ اروپا و آمریکا، نفت‌ که‌ حیات‌ تمدن‌ صنعتی‌ به‌ آن‌ بستگی‌ دارد به‌ قیمتی‌ ناچیز فروخته‌ می‌شود و غربی‌ها به‌ مراتب‌ بیش‌ از صاحبان‌ نفت‌ از آن‌ بهره‌ می‌بردند به گونه‌ای‌ که‌ سود دولتهای‌ اروپای‌ غربی‌ از محل‌ واردات‌ نفت‌ و مالیاتی‌ که‌ از آن‌ دریافت‌ می‌کنند بیشتر از سودی‌ است‌ که‌ کشورهای‌ تولید کننده‌ نفت‌ از محل‌ صدور آن‌ بدست‌ می‌آورند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ آن‌ دسته‌ از دولتهای‌ تولید‌کننده‌ نفت‌ را که‌ بجای‌ دفاع‌ از حقوق‌ کشور و ملت‌ خود از دولت‌های‌ زورگو و زیاده‌طلب‌ حمایت‌ می‌کنند در کاهش‌ شدید قیمت‌ نفت‌ مقصر دانستند و افزودند: در اوپک‌ دولتی‌ که‌ به‌ طور جدی‌ ایستاده‌ است‌ و صریحا موضع‌ خود را اعلام‌ و بر آن‌ پافشاری‌ می‌کند دولت‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ است‌.

رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ از بیداری‌ ملت‌های‌ مسلمان‌ به‌ عنوان‌ راه‌ درمان‌ دردهای‌ جهان‌ اسلام‌ یاد کردند و در پایان‌ سخنانشان‌ فرمودند: ملت‌ها برای‌ اصلاح‌ امور خود باید همانند ملت‌ ایران‌ بیداری‌ سیاسی‌ اسلامی‌ و قرآنی‌ را بدست‌ آورند و امروز در سایه‌ استقامت‌ و ایستادگی‌ ملت‌ شجاع‌ ایران‌ دامنه‌ این‌ بیداری‌ در حال‌ گسترش‌ است‌.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ در پایان‌ این‌ مراسم‌ به‌ دیدار چهار روزه‌ خود از استان‌ کهکیلویه‌ و بویر‌احمد پایان‌ دادند و به‌ اتفاق‌ همراهانشان‌ به‌ تهران‌ بازگشتند.

  • تهیه و تنظیم خبر :
  • منبع خبر : پایگاه خبری صبح دنا