وضعیت مراکز نگهداری سالمندان و کودکان در بویراحمد مطلوب نیست
وضعیت مراکز نگهداری سالمندان و کودکان در بویراحمد مطلوب نیست
سرپرست مرکز بهداشت بویراحمد گفت: مراکز توانبخشی، نگهداری سالمندان و کودکان بی سرپرست واقع در این شهرستان از نظر فضای فیزیکی و بهداشتی چندان مطلوب نیستند.

 به گزارش پایگاه خبری صبح دنا به نقل از ایرنا./سرپرست مرکز بهداشت بویراحمد گفت: مراکز توانبخشی، نگهداری سالمندان و کودکان بی سرپرست واقع در این شهرستان از نظر فضای فیزیکی و بهداشتی چندان مطلوب نیستند.

محمد یزدان پناه روز شنبه  اظهار داشت: این مرکز به منظور بررسی وضعیت فضای فیزیکی و بهداشتی مراکز توانبخشی، نگهداری سالمندان و کودکان بی سرپرست با هماهنگی مدیرکل سازمان بهزیستی استان تیمی برای سرکشی از این مراکز اعزام کرد.

وی افزود: ۹ کارشناس در قالب سه تیم به دقت این مکان ها را در شهرستان بویراحمد بررسی کردند.

سرپرست مرکز بهداشت بویراحمد تصریح کرد: نتایج بازرسی کارشناسان از این مراکز رضایت بخش نیست و فضای فیزیکی و بهداشتی چندان مطلوبی ندارند.

یزدان پناه ابراز داشت: مکاتبات لازم به منظور رفع کمبودها در اسرع وقت با سازمان ها و نهادهای مربوطه انجام شده است.

پیش از این خبرنگار ایرنا به همراه جمعی از مسئولان در روز مادر امسال به یکی از این سرا های سالمند رفته بود. در این سرا حدود ۵۰ سالمند  واقع در منطقه اکبر آباد نگهداری می شوند.

این سالمندان بر تخت های چوبی و کوچکی که طول شان کم بود و به نظر استاندارد نمی رسید، دراز کشیده بودند و کمبود های بسیاری در این سرا به چشم می خورد که مناسب این فضا نبود.

یک هزار و ۶۰۶ معلول روانی، یک هزار و ۴۴۵ ناشنوا، یک هزار و ۶۵۹ معلول نابینا، چهار هزار و ۴۱۶ معلول ذهنی، ۶ هزار و ۴۷ معلول جسمی حرکتی و ۸۶۷ سالمند در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

بیش از ۱۷ هزار نفر از جمعیت حدود ۷۰۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد با هشت شهرستان، ۱۷ شهر و حدود یک هزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه زیرپوشش بهزیستی قرار دارد.

۲۸ مرکز توانبخشی در این استان فعالیت دارد که از این تعداد ۹ مورد شبانه روزی است.

حدود پنج هزار خانوار در کهگیلویه و بویراحمد از بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند.