حل مشکلات 500 کارخانه و محرومیت زدایی از 14 دهستان محروم کهگیلویه و بویراحمد/ برنامه های سپاه برای تحقق شعار جهش تولید
حل مشکلات 500 کارخانه و محرومیت زدایی از 14 دهستان محروم کهگیلویه و بویراحمد/ برنامه های سپاه برای تحقق شعار جهش تولید
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد به تشریح اقدامات سپاه فتح و بسیج برای تحقق شعار جهش تولید پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا به نقل از خبرگزاری فارس ، سردار حمید خرم دل گفت: شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام “جهش تولید” نامگذاری شده و سپاه و بسیج نمی‌توانند نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشند و به طور یقین برنامه‌های محوری و عملیاتی در دستور کار است.

برنامه های سپاه بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در خصوص آن  با استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت و گو کردیم و با آغوش باز پذیرفتند این بود که مجموعه بسیج مهندسین صنعتی و بسیج کارگری سپاه فتح استان کارخانه‌ها و شرکت‌هایی که در سطح استان وجود دارد را ارزیابی کردند.

وی افزود: در این ارزیابی‌ها مشخص شد که بیش از 500 شرکت و کارخانه در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که به دلیل مسائلی همچون عدم سرمایه در گردش، افزایش مالیات، تسهیلات، تامین اجتماعی و… هم اکنون راکد و یا نیمه فعال هستند و برخی نیز با حداکثر ظرفیت کار نمی‌کنند که  آسیب شناسی‌های لازم صورت می‌گیرد .

وی ابراز داشت: به زودی ستاد ویژه‌ای به منظور رفع مشکلات این واحدهای تولیدی به حضور مسئولان استان تشکیل خواهد شد و در بحث گره گشایی از مشکلات واحدهای تولیدی، اشتغال و تولید اقدامات خوبی انجام می.شود.

تاکید کرد: در مجموعه سپاه، سازمان بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت وآبادانی برنامه های خوبی دارند و تا سال 88 پنج دهستان را در حوزه محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال زیر پوشش داشتند و با پیگیری های انجام شده 9 دهستان دیگر به سهمیه استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه شد و جزو استان های پیشرو هستیم که توانستیم سهیمه بیشتری بگیریم.

سردار خرم دل گفت: با زیر پوشش قراردادن دهستان‌ها به لحاظ دریافت اعتبار، امکانات و برنامه ها اتفاقات خوبی می افتد و در حوزه پزشکی، فرهنگی و عمرانی، اشتغال و افزایش بهره وری تحول شگرفی در بحث محرومیت زدایی استان شکل می گیرد.

فرمانده ارشد نظامی استان افزود: در حوزه محرومیت زدایی امسال نیز 14 دهستان دیگر را تحت پوشش قرار خواهیم داد و در حوزه عمرانی، پزشکی، فرهنگی، آموزش، عمران و آبادانی، افزایش بهره وری محصولات کشاورزی و دامی و سایر عرصه.هایی که مردم به آنها نیازمند هستند به فعالیت می‌پردازیم .

وی بیان کرد: در بحث اشتغالزایی با همکاری بسیج سازندگی، صندوق کارآفرینی امید و اداره کل کار، رفاه و امور اجتماعی استان تسهیلاتی تدارک دیده شده است و کسانی که تمایل دارند می توانند از این فرصت استفاده کنند و با دریافت تسهیلات برای خود و خانواده هایشان اشتغازایی ایجاد کنند.

این مسوول افزود: سال گذشته نیز افرادی در منطقه جلیل بویراحمد از تسهیلات زودبازده استفاده کردند و برای بسیاری از جوانان شغل ایجاد شد.

وی تصریح کرد: با وجود شرایط کرونایی که جامعه با آن دست و پنجه نرم می کند اما  امیدواریم بتوانیم اقدامات قابل قبولی در راستای تحقق جهش تولید انجام دهیم.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در شرایط تحریم قرار داریم و باید این فضا شکسته شود گفت: با مدیریت جهادی و اخلاص می توان از سختی ها و تنگناها عبور کرد و همه مردم و مسئولان باید پای کار بیایند تا بتوانیم موفق شویم.

  • تهیه و تنظیم خبر :
  • منبع خبر : خبرگزاری فارس