آخرین خبرها از وضعیت آتش سوزی در گچساران و منطقه گناوه لری از زبان مدیرکل بحران
آخرین خبرها از وضعیت آتش سوزی در گچساران و منطقه گناوه لری از زبان مدیرکل بحران
مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش سوزی کوه های گچساران در مناطق خنگه بنار ،نارک و گناوه لری تقریبا مهار شده است

به گزارش پایگاه خبری صبح  دنا به نقل ازخبرگزاری فارس ./ وحید محمدی‌تبار گفت: آتش‌سوزی کوه‌های گچساران در مناطق خنگ بنار ،نارک و گناوه لری تقریبا مهار شده است و در حال حاضر فقط چند مورد داریم که آنها هم کُنده‌ها و تنه‌های سوخته شده‌اند که شعله‌ور‌ هستند،  البته نیروهای مردمی، منابع طبیعی و سپاه همچنان در ارتفاعات حضور دارند تا از شعله‌ور شدن احتمالی جلوگیری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: عملیات اطفای حریق پس از ۷۲ ساعت تلاش و مجاهدت نیروی‌های مردمی و دولتی و نظامی به پایان رسیده و افراد خودجوش، جوانان، ورزشکاران،کوهنوردان، اهالی روستاها،نیروهای منابع طبیعی ،محیط زیست ،بسیج ، سپاه،پادگان شاهد، امور عشایر ،هلال احمر، جهادکشاورزی، آتش‌نشانی و شهرداری، فرمانداری و بخشداری، شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ،آموزش و پروش، و … خبرنگاران و اصحاب رسانه همکاری و مشارکت داشتند.

این مسوول خاطرنشان کرد: استاندار شخصا نظارت و پیگیری می کردند. نماینده محترم مردم گچساران در مجلس پیگیری و همکاری کردند. فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان شخصا حضور و همکاری کردند.
محمدی‌تبار تصریح کرد: وزیر محترم دفاع و فرمانده محترم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور توجه ویژه‌ای داشتند و دستورات همکاری و حمایت صادر کردند.
هوانیروز ارتش ؛هوافضای سپاه و کادر پروازی شرکت نفت گچساران زحمات زیادی کشیدند

وی خاطرنشان کرد: ۳۱ سورتی توسط دو فروند بالگرد214 هوانیروز ارتش ۱۸۳ نفر هلی برن شدند.
بالگرد شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران  ۴۰ سورتی و ۱۱۵ نفر  به ارتفاعات هلی برن کردند.
بالگرد میل ۱۷۱ آب پاش هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز سه مورد آب گیری از سد کوثر و آب پاشی داشتند. و همچنین امروز ۶ خرداد ۹۹ هر دو فروند بالگرد های هوافضای سپاه ۱۸ مورد سورتی جهت هلی برن نیروهای به ارتفاعات آتش انجام دادند. و قریب به ۱۲۰ نفر را هلی برن کردند.

وی عنوان کرد: به همراه مدیرکل منابع طبیعی استان و فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان فردا برای پایش کامل منطقه حضور خواهیم داشت و منطقه را مجدد بازدید خواهیم نمود وسعت و خسارات را منابع طبیعی باید کارشناسی و اعلام کنند.