بهترین اوضاع کرونایی کشور متعلق به کهگیلویه و بویراحمد است/ در همه شاخص ها اول هستیم
بهترین اوضاع کرونایی کشور متعلق به کهگیلویه و بویراحمد است/ در همه شاخص ها اول هستیم
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بهترین اوضاع کرونایی کشور را متعلق به این استان دانست.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا به نقل از خبرگزاری برنا./در نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد با طرح سوالی از اعضا که آیا نیازی به فعالیت پایگاه‌های غربالگریی هست اعضا به اتفاق نیازی به ادامه فعالیت این پست‌ها ندیدند.

وی در ادامه به آمارهای خوب کرونا در استان اشاره کرد و گفت نسبت به میانگین کشوری وضعیت خوبی داریم و شاخص بهبود یافتگی در کشور ۷۸ و در استان ۸۸ درصد است و در نمونه گیری به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر هم تست بیشتری نسبت به کشور گرفته‌ایم و در مثبت بودن تست‌ها میانگین مثبت بودن در کشور ۱۶ و در استان ما قریب به ۸ در هزار است و آمار ما نصف میانگین کشور از لحاظ مثبت بودن تست‌هاست.

کلانتری گفت: در کشندگی هم از نظر عددی کمترین در کشور را داریم و هنوز آمار یک رقمی است هر چند از دست دادن یک نفر هم دردآور است.

وی ادامه داد: به جز شهرستان‌های بویراحمد و کهگیلویه که در وضعیت زرد هستند اما بقیه نقاط استان ما در وضعیت کم خطر هستند و در استان ۹ هزار تست گرفته‌ایم و در همه شاخص‌ها از کشور بهتر هستیم.

کلانتری گفت: کارهای بزرگتری در استان صورت گرفته نیروی انتظامی و سپاه و هلال‌احمر تراش کردند و همه زحمت کشیدند و باید نقش ارزنده اصناف را به یاد آورد همین جمعه بازار بالای ۹۰۰ واحد کسب و کار را برای عایت دستورات بهداشتی تعطیل کردند. سایت‌ها و خبرنگاران و هنرمندان همه تلاش کردند تا این اتفاق بیفتد و این ها زحمات یک مجموعه بوده و اگر حقی ضایع شود ظلم در حق آن‌هاست.

وی گفت: راجع به پروتکل ها در جلسه قبل تصمیم گرفتیم دستگاه‌هایی که عملکرد خوبی داشتند باید از مدیران آن دستگاه ها و واحدها قدردانی شود و دستگاه‌هایی که مشکل داشتند تذکر داده شود.

وی با بیان این که ترددها در کل کشور و در استان ما زیاد بوده ولی در سطح شهرها یک درصد جمعیت سال‌هاتی قبل هم نبوده مورد تایید است چرا که در تفرجگاه‌ها و پارک ها قبلا در چنین ایامی خدمات ارائه می‌شد اما امسال همه در حال مرمت و تجهیز بودند که در ماه‌های آینده با فروکش کردن کرونا پذیرای مسافران و گردشگران هستیم اما در این تعطیلات امکان پذیرایی نداشتیم.

وی با تاکید بر این که واحدهای سوییتی و اجاره‌ای باید شناسایی شوند و برخورد شود گفت: چرا که هم از نظر فرهنگی و اجتماعی دچار مشکل می‌شویم و هم در زمینه بهداشتی لذا از کسانی که مجوز ندارند باید شناسایی و برخورد شود.

این مسوول ادامه داد: امسال با تلاش‌هایی که مجموعه صمت و تعزیرات داشتند و مدیریت خوب معاون استاندار در تعطیلات عید فطر کمبودی در بازار استان نشنیدیم و گزارش نشد اما کار تمام نشده و تعطیلات دیگری را هم در پیش رو داریم و باید کاملا بازار رصد شود.

استاندار با تاکید بر این که اسکان در مراکز تفریحی ما همچنان وجود نخواهد داشت گفت: باید نسبت به صنوفی که خوب رعایت می‌کنند تشویق های برجسته وجود داشته باشد.

وی به خطرناک بودن مطب‌های پزشکان به دلیل مراجعات بیش از حد اشاره کرد و گفت: باید فاصله ها و دستورات بهداشتی رعایت شود همچنین در امام‌زادگان و اماکن متبرکه اوقاف باید کاملا نظارت داشته باشد قلیان در قلیان‌سراها همچنان ممنوع است و اجازه فعالیت ندارند و رستوران ها با رعایت پروتکل‌ها فعالیت کنند.

کلانتری یادآور شد: تلاش‌هایی که تاکنون علوم پزشکی داشته قابل تقدیر است و همراهی خوب مردم استان در چندین مرحله بسیار خوب بوده تا کمترین آسیب‌ها را داشته باشیم اما نمی‌توان برای آن ثبات دائمی تصور کر