آتش سوزی مراتع گچساران پس از 80 ساعت مهار شد
آتش سوزی مراتع گچساران پس از 80 ساعت مهار شد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از مهار آتش سوزی جنگل ها و مراتع گچساران پس از 80 ساعت تلاش شبانه روزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا به نقل از خبرگزاری فارس //، غلام حسین حکمتیان اصل از مهار آتش سوزی جنگل ها و مراتع گچساران پس از 80 ساعت تلاش خبر داد.
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آتش سوزی مراتع گچساران که از عصر جمعه شروع شده بود مهار شد اما مجددا شعله ور شد که با همکاری همه دستگاه های کشوری و استانی سرانجام آتش مهار شد.
وی بیان کرد: در این حادثه بیش از 150 هکتار از مراتع و جنگل های گچساران طعمه حریق شد.

غلام حسین حکمتیان در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج ، اظهار داشت: جنگل ها و مراتعکوه خامی گچساران-باشت عصر روز جمعه طعمه حریق شد که تا 11 شب گذشته ادامه داشت و با تلاش فراوان نیروهای نهادها و ارگان های مختلف و مجموعه هوانیروز ارتش و سپاه مهار شد.
وی عامل این آتش سوزی را انسانی عنوان کرد و افزود: بعد از مهار آتش سوزی جنگل های خامی یک تیم از جنگلبانان برای پایش و مدیریت موضوع عازم منطقه شده اند تا در صورت آتش سوزی مجدد در کمترین زمان ممکن اقدام به خاموش کردن آتش کنند.
200 هکتار از جنگل های گچساران در آتش سوخت / وزارت کشور و سپاه برای مهار حریق تمام امکانات را اعزام کردند
جدید ترین تصاویر از آتش سوزی جنگل ها و مراتع گچساران / آتش همچنان زبانه می کشد
جنگل های گچساران همچنان می سوزند؛ پرواز 3 بالگرد بر فراز آسمان آتشی دوگنبدان
حکمتیان خاطرنشان کرد: واقعیت امر آتش سوزی جنگل های کوه خامی عصر روز یکشنبه گذشته مهار شد که با وقوع زلزله 5.2 ریشتری و افتادن کنده سوخته شده مجدد آتش سوزی از سر گرفته شد.
وی بیان کرد: هنوز میزان خسارت وارده مشخص نیست و بعد از مهار کامل آتش سوزی میزان خسارت به صورت دقیق بررسی و اعلام می شود و آمار اعلام شده توسط برخی مسئولان برآورد تقریبی بوده است.