توضیحات استاندار کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با آتش سوزی جنگلهای گچساران
توضیحات استاندار کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با آتش سوزی جنگلهای گچساران
استاندار کهکیلویه و بویراحمد گفت: در صورتی که تا پایان امروز آتش سوزی جنگلهای گچساران مهار نشود تا قبل از ظهر فردا بطور کامل مهار و خاموش می شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا به نقل از ایسنا.حسین کلانتری در خصوص آخرین وضعیت آتش سوزی جنگل های گچساران افزود: پس از آتش سوزی جنگل های گچساران از عصر روز جمعه دوم خرداد برخی نیروها سریع به منطقه وارد شدند و اقداماتی انجام دادند اما آتش سوزی به روز شنبه کشید، خواستیم نیرو و تجهیزات بیشتر به منطقه اعزام کنیم که گزارش دادند مهار خواهد شد.
وی اظهار کرد: تا اینکه دیروز آتش سوزی در حال گسترش بود و باعث نگرانی شد که از طریق وزارت کشور پیگیری هایی در این زمینه کرده ایم البته تاجگردون نماینده گچساران و باشت نیز دنبال و پیگیر بود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با ستاد کل نیروهای مسلح کشور رایزنی هایی انجام شد که دو فروند بالگرد هوا نیروز به کمک ما آمدند و البته از روز اول بالگرد شرکت نفت در جابجایی نیروها به محل آتش سوزی همکاری کرد.
کلانتری تصریح کرد: همچنین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور اعلام آمادگی برای اعزام ۵ فروند بالگرد مجهز به بسکت آب پاش از صبح روز سه شنبه کردند که یک فروند هم اکنون در استان مستقر شده و در حال کمک به عملیات اطفای حریق است.
وی در خصوص زمان کنترل و مهار کامل آتش سوزی جنگلهای گچساران ادامه داد: برآورد ما این است که با کمک بالگردهای هوانیروز و هوا فضای سپاه که با بسکت در حال اطفای حریق هستند تا قبل از تاریکی هوا آتش سوزی جنگل های گچساران مهار شود. هم اکنون ۵ بالگرد در حال کمک به مهار و خاموش کردن آتش سوزی جنگل های گچساران هستند که ۲ فروند از این تعداد به بسکت آب پاش مجهز هستند و در صورتی که بتوانند چند سرویس آب به ارتفاعات محل آتش سوزی منتقل کنند، احتمال خاموش شدن آتش سوزی متصور است.