ثبت ۵۵ اثر تاریخی شهرستان باشت در فهرست آثار ملی کشور
ثبت ۵۵ اثر تاریخی شهرستان باشت در فهرست آثار ملی کشور
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد، از ثبت ۵۵ اثر تاریخی شهرستان باشت در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا ، مجید صفایی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با امام جمعه شهرستان باشت با گرامی داشت هفته میراث فرهنگی، گفت: ۵۵ اثر تاریخی شهرستان باشت در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

او افزود: دو طرح بزرگ سرمایه گذاری در حوزه گردشگری شهرستان باشت به عنوان طرح‌های جهش تولید در کمیته برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد مصوب شده است.

صفایی عنوان: ایجاد کارگاه بزرگ صنایع دستی با هدف ایجاد اشتغال و درآمد زایی در شهرستان باشت از دیگر برنامه های این اداره کل است.

امام جمعه مرکز شهرستان باشت نیز در این نشست با گرامی داشت روز قدس و سوم خرداد گفت: رزمندگان اسلام برای آزادی سازی خرمشهر رشادت‌های زیادی انجام دادند.

حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی با بیان اینکه باید مرمت آثار تاریخی باید به صورت جدی صورت گیرد، گفت: در کنار آثار تاریخی باید شناسنامه این بناهای تاریخی نصب شود.

او گفت: برخی آداب و رسوم مردم قدیم همانند رسم کاسه بهره، باید برای نسل جدید معرفی شود.

امام جمعه شهرستان باشت ایجاد بومگردی در روستاهای استان را اقدامی ارزشمند از سوی دولت عنوان کرد و اظهار کرد: بومگردی ها زمینه ساز اشتغال و درآمد زایی مردم را فراهم می سازد.