اعلام وضعیت زرد در ۳ شهرستان کهگیلویه و بویراحمد؛ ۵ شهرستان وضعیت سفید دارند
اعلام وضعیت زرد در ۳ شهرستان کهگیلویه و بویراحمد؛ ۵ شهرستان وضعیت سفید دارند
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس محاسبات وزارت بهداشت، هیچکدام از شهرهای استان ما در وضعیت پرخطر و قرمز بیماری کرونا قرار نگرفته‌اند و اکثرا وضعیت سفید داشتند و سه تا از شهرستان‌های ما نیز در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا به نقل از خبرگزاری تسنیم از یاسوج، حسین کلانتری ظهر امروز در نشست ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: از مجموع 21 هزار نفری که از ابتدای شیوع بیماری کرونا به دلایل مختلف به مراکز درمانی، بهداشتی و بیمارستان‌های استان مراجعه کردند، یک هزار و 264 نفر بستری شدند که از این تعداد یک هزار و 205 نفر تاکنون ترخیص شده‌اند و هم‌اکنون حدود 59 بیمار در همه بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی با بیان اینکه از 59 بیماری که هم‌اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند تنها 14 نفر آنها بیماری کرونا دارند و از این 14 نفر هم هیچکدام در آی.سی.یو بستری نیستند، افزود: از بیش از 70 مورد نمونه‌گیری جدیدی هم که در استان انجام شد امروز هیچ مورد مثبتی نداشتیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیماریابی را مهم‌ترین اولویت استان در بحث مقابله با کرونا عنوان کرد و گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از 6 هزار و 700 نمونه تست در استان انجام شد که از این تعداد، 508 مورد مثبت بودند.

کلانتری با اشاره به اینکه مشاغلی که ریسک کمتر داشته و کم خطرتر بودند در طرح فاصله‌گذاری هوشمند طبق تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شروع به فعالیت کردند، عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی ما در شرایط کنونی عدم رعایت درست پروتکل‌های بهداشتی توسط برخی از صنوف است.

وی با تاکید بر اینکه باید یک تیم نظارتی قوی در سراسر استان توسط اتاق اصناف تشکیل شده و به صنوفی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند تذکرات لازم داده شود، ابراز کرد: لازم است مردم نیز در طرح فاصله‌گذاری‌ هوشمند مانند طرح فاصله‌گذاری اجتماعی همکاری کرده و تصور نکنند که وضعیت عادی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مراسمات تشییع جنازه و ترحیم یکی از جاهایی است که ما از بیماری کرونا آسیب می‌بینیم، گفت: لازم است مردم به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند و از تجمعات خودداری کنند.

کلانتری ادامه داد: هر کدام از سازمان‌ها، نهادها و موسسات فعال در استان موظف هستند یک نفر را به عنوان مسئول اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند و عملیاتی کردن پروتکل‌های بهداشتی تا قبل از پایان ساعت اداری فردا دوشنبه به علوم پزشکی معرفی کنند.

وی با بیان اینکه یک کارگاه آموزشی برای این افراد برگزار می‌شود و باید از سوی مدیران به این افراد اختیار تام داده شود که همه زیرمجموعه‌ها در سراسر استان را چک و نظارت کند، گفت: هر هفته نیز نتایج این طرح جمع‌بندی و ضمن تقدیر از دستگاه‌های موفق، دستگاه‌هایی که در این زمینه تعلل کرده‌اند آسیب‌شناسی و بررسی می‌شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با تقسیم‌بندی شهرها به کم خطر (سفید)، با خطر متوسط (زرد) یا پرخطر (قرمز)، هم گفت: بر اساس محاسبات وزارت بهداشت، هیچکدام از شهرهای استان ما در قسمت پرخطر و قرمز قرار نگرفته‌اند و اکثرا وضعیت سفید داشتند و سه تا از شهرستان‌های ما نیز در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند.

کلانتری عنوان کرد: ممکن است اعلام کنند که شهرستان‌هایی که وضعیت سفید دارند در صورتیکه آموزش و پرورش برنامه آموزش مستقیم داشته باشد انجام دهد و یا مراسمات مذهبی و نمازهای جماعات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود که البته این موضوع هم به بعد از 27 اردیبهشت موکول می‌شود.

وی بیان کرد: برخی استان‌ها پیک بیماری کرونا را گذرانده‌اند اما این بیماری در استان ما کنترل شد و به پیک نرسید که تلفات سنگینی داشته باشد با این حال، اگر مردم همکاری نکنند، ممکن است آسیب‌ها و خسارت ما جبران ناپذیر شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یک تیم ویژه نامحسوس عملکرد همه مدیران در سراسر استان را کنترل خواهد کرد، گفت: مشکلات احصا شده و نگرانی‌ها هنوز وجود دارد، بنابراین اگر مردم همکاری کنند و ما دستگاه‌ها پروتکل‌ها را به درستی رعایت کنیم از این مرحله نیز عبور خواهیم کرد.