تاثیر آزادسازی سهام عدالت بر جیب مردم
تاثیر آزادسازی سهام عدالت بر جیب مردم
یک کارشناس اقتصادی ضمن برشمردن تاثیرهای مثبت آزادسازی سهام عدالت همچون بخشیدن رونق و عمق بیشتر به بورس، افزایش قدرت خرید و درآمدزایی برای مردم، به دارندگان سهام عدالت توصیه کرد: برای فروش سهام عدالت عجله نکنند، زیرا ممکن است با توجه به شرایط مناسب در بورس ارزش این سهام چندین برابر شود و در آینده بیشتر سود ‌کند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا؛ وحید شقاقی در گفت‌وگو با ایسنا درباره تاثیر آزادسازی سهام عدالت بر اقتصاد و جیب مردم اظهار کرد: اکنون بازار سرمایه به سرعت در حال رشد کردن است و قیمت سهام با رشد بالایی مواجه شده است. بر اثر آزادسازی سهام عدالت مردم متوجه خواهند شد که سهامدار کدام بنگاه و شرکت دولتی هستند. قیمت این سهام هم که ۵۰۰ هزار تومان بود، اکنون چندین برابر شده است؛ یعنی زمانی که این سهم به مردم داده شود، آن ۵۰۰ هزار تومان شاید معادل ۱۰ میلیون تومان باشد.

تاثیرات بورسی آزادسازی سهام عدالت

وی با اعتقاد به اینکه با توجه به وضعیت مناسب کنونی بازار سرمایه، قیمت سهام عدالت رشد خواهد کرد، ادامه داد: آزادسازی سهام عدالت به بازار سرمایه هم عمق خواهد بخشید که بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار میلیارد ارزش سهام عدالت است و وقتی وارد بازار سرمایه شود، عمق خوبی را به این بازار می‌دهد. تا حدودی جلوی حبابی شدن بازار سرمایه را خواهد گرفت و شفافیت را بله بورس منتقل خواهد کرد.

افزایش قدرت خرید مردم با آزادسازی سهام عدالت

به گفته این کارشناس اقتصادی، آزادسازی سهام عدالت همچنین موجب افزایش شفافیت در شرکت‌های دولتی خواهد شد و سود خوبی از این امر عاید دارندگان سهام عدالت می‌شود که قدرت خرید مردم را هم می‌تواند افزایش بدهد.

شقاقی در پایان سخنانش خطاب به دارندگان سهام عدالت توصیه کرد: مردم به سمت فروش فوری سهام خود نروند زیرا با توجه به شرایط مناسب بازار سرمایه ممکن است که در ماه‌های آینده ارزش سهام‌شان چندین برابر ارزش کنونی شود. همچنین، در این امر، عجله نکنند، زیرا مردم با آزادسازی سهام عدالت می‌توانند فعالیت در بورس را یاد بگیرند و در آینده در این بازار خرید و فروش کنند تا یک منبع درآمدی هم داشته باشند.