نماینده وزیر بهداشت: بدن ایرانیان نسبت به ویروس کرونا، مقاوم تر بوده
نماینده وزیر بهداشت: بدن ایرانیان نسبت به ویروس کرونا، مقاوم تر بوده
رضا خواه گفت؛ بر اساس صحبت هایی که نماینده وزارت بهداشت انجام داد، ظاهراً بدن ایرانیان نسبت به ویروس کرونا، مقاوم تر بوده است. بر اساس صحبت های وی، به دلیل وجود برخی مولکول ها که در ژن ایرانیان و در انتهای ریه وجود دارد، سبب کاهش اثرات این بیماری بر ایرانیان و مقاومت بیشتر مردم کشور به این بیماری شده است.

به گزارش صبح دنا؛ رضا خواه در گفت و گو اظهار نظر کرد: در صورتی که استقرار بیماری کرونا طولانی شود، به نظر می رسد جهان پس از بیماری کرونا، دنیایی متفاوت با دنیای کنونی خواهد بود اما اگر بساط این ویروس خیلی زود جمع شود، تفاوت قابل توجهی ایجاد نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: بعد از جنگ های جهانی که مدت زیادی طول کشید و از نظر اقتصادی، توازن قدرت در کشورهای مختلف بر هم خورد، شاهد تغییر در نظام بین الملل بودیم اما ویروس کرونا هنوز شرایط جدید را ایجاد نکرده است و شاید اگر این ویروس یک تا دو سال بعد قابل کنترل نباشد، شاهد تغییرات گسترده در جهان و ایجاد نظم متفاوتی از شرایط کنونی خواهیم بود.

این کارشناس مسائل سیاسی ضمن اشاره به تغییر رفتارها دولت ها و بروز بی اخلاقی در سطح داخلی و خارجی برخی از کشورها در پی شیوع کرونا اظهار کرد: این مسائل و اتفاقات در کوتاه‌مدت قابل پیش‌بینی بودند اما برای اینکه دنیای متفاوتی را شاهد باشیم نیاز به دوره زمانی بیشتری داریم.

وی در ادامه به دیدار چند تن از نمایندگان با نماینده وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: بر اساس صحبت هایی که نماینده وزارت بهداشت انجام داد، ظاهراً بدن ایرانیان نسبت به ویروس کرونا، مقاوم تر بوده است. بر اساس صحبت های وی، به دلیل وجود برخی مولکول ها که در ژن ایرانیان و در انتهای ریه وجود دارد، سبب کاهش اثرات این بیماری بر ایرانیان و مقاومت بیشتر مردم کشور به این بیماری شده است.

نماینده منتخب مردم در مجلس یازدهم عنوان کرد: اگر این ویروس تا دو الی سه سال آینده قابل کنترل نباشد و در برخی از جوامع مانند آمریکا تا چند صد هزار نفر و در برخی دیگر از کشورها مانند هند چند میلیون نفر فوت کنند، علاوه بر ایجاد عوارض اقتصادی، عوارض اجتماعی بسیار شدید نیز خواهد داشت و قطعاً روی موازنه قدرت اثرگذار خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر نیز صحبت هایی در آمریکا وجود دارد مبنی بر اینکه ایالت کالیفرنیا نسبت به نوع مدیریت ترامپ بر کنترل ویروس کرونا انتقاد شدیدی دارند و قصد جدا شدن از آمریکا را دارند تا کشور جدیدی را ایجاد کنند. اگر این شرایط تا دو الی سه سال آینده وجود داشته باشد، این احتمال که مطالبه جدایی طلبی افزایش پیدا کند، بیشتر خواهد بود.