۹۰۰۰ ماسک در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد
۹۰۰۰ ماسک در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه روز گذشته ۹ هزار ماسک در بیمارستان‌های استان توزیع شد، گفت: نتایج آزمایش‌های ۱۷، ۱۸ و ۱۹ اسفند مربوط به بیماران مشکوک به کرونا، امروز اعلام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا به نقل از خبرگزاری تسنیم از یاسوج، پرویز یزدان‌پناه ظهر امروز در نشست ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با بیان اینکه تا 16 اسفند از 124 نمونه مشکوک به کرونا، 9 نمونه مثبت گزارش شد، اظهار داشت: نتایج آزمایش‌های 17‌، 18 و 19 اسفند، امروز اعلام می‌شود و این احتمال وجود دارد که موارد مثبت افزایش یابد.

وی در رابطه با وسایل مورد نیاز حفاظت شخصی برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، افزود: دیروز 9 هزار ماسک در بیمارستان‌های استان توزیع شد و یک سری تجهیزات دیگر نیز خریداری شده که انتظار داریم امروز یا فردا برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در تلاش هستیم تا یک سیستم ثبت برای افراد مشکوکی که وارد استان می‌شوند و هنوز بیمار نیستند داشته باشیم تا بر اساس آن بتوانیم این افراد را قرنطینه کرده و از شیوع ویروس جلوگیری کنیم.

یزدان‌پناه با بیان اینکه در توزیع ژل و الکل طبی هنوز مشکلاتی وجود دارد، عنوان کرد: توزیع این اقلام یا نظم خاصی ندارد یا به اندازه کافی وارد بازار و ادارات نمی‌شود که نارضایتی‌هایی را به وجود آورده است و برخی مراکز مانند پاتاوه، لوداب و دیشموک تماس می‌گیرند که این اقلام وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 40 تخت بیمارستان شهید جلیل اشغال است، گفت: 14 تخت آی‌.سی.یو نیز جدیدا در این بیمارستان راه‌اندازی شده تا اگر نیاز داشته باشیم استفاده شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سایر بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان امام سجاد یاسوج، بیمارستان شهید رجایی گچساران و بیمارستان دهدشت نیز یک بخش برای مواقع اضطراری در نظر گرفته شده است.