اختصاص۱۰ میلیارد ریال به ستاد پشتیبانی استان برای مقابله با کرونا
اختصاص۱۰ میلیارد ریال به ستاد پشتیبانی استان برای مقابله با کرونا
معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سازمان برنامه و بودجه استان موظف شد در راستای تجهیز و مقابله با ویروس کرونا۱۰ میلیارد ریال در اختیار ستاد پشتیبانی قرار دهد.

به گزارش صیح دنا به نقل از خبرنگار مهر، عزیز فیلی بعدازظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این مبلغ باید به صورت صددرصد نقدی و خارج از شمول به صورت مبادله موافقت نامه تخصیص یابد.

وی با بیان اینکه شهرداری‌های ۱۸ گانه استان نیز باید به وسیله آب ژاول در دو مرحله در طول شبانه روز معابر عمومی را ضدعفونی کنند، گفت: تأمین آب ژاول بر عهده سپاه پاسداران و دانشگاه علوم پزشکی است.

فیلی افزود: دانشگاه علوم پزشکی باید لوازم مورد نیاز همچون پدالکلی، لباس مخصوص ماسک و دستکش را برای بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و بهداشتی تهیه کرده و تا پایان هفته به این مراکز تحویل دهند.

وی اظهار داشت: جمعیت هلال احمر استان نیز موظف است برای تهیه ژل، الکل، ماسک، دستکش و لباس کار با هماهنگی کمیته پشتیبانی عمل کرده و پس از آن نسبت به توزیع این اقلام بین دستگاه‌های متولی اقدام کند.

فیلی با بیان اینکه سازمان صمت استان نیز موظف شد که جلسات هماهنگی برای اصناف زیرمجموعه خود برگزار کند، گفت: سازمان صمت باید نسبت به تأمین تجهیزات ضدعفونی کننده بازار در تمامی شهرستانهای استان اقدام کند.

وی افزود: صنعت و معدن و کلیه نهادها و مؤسسات غیر دولتی با مدیریت و محوریت اتاق بازرگانی استان، سازمان نظام مهندسی ساختمان، کشاورزی، اتاق بازرگانی و سندیکای پیمانکاران باید در راستای مقابله با ویروس کرونا نسبت به تأمین تجهیزات بهداشتی از جمله ژل ضدعفونی کننده، دستکش یکبار مصرف، ماسک و الکل اقدامات لازم را انجام دهند.

فیلی یادآور شد: مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری مسئولیت نظارت، پایش و گزارش دهی از اقدامات انجام شده در برخی از این موارد را بر عهده دارد و ادارات، نهادها، مؤسسات دولتی و غیردولتی، بانک‌ها و دانشگاه‌ها نیز از امروز ۲۰ اسفندماه ۹۸ تا پایان هفته جاری موظف هستند که نسبت به تأمین ژل ضدعفونی کننده، دستکش یکبار مصرف، ماسک و الکل برای کارکنان و ارباب رجوع‌های خود اقدام کنند.