به گزارش پایگاه خبری صبح دنا به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ ترس از ناشناختهها یکی از بزرگترین ترسهای بشری است بهخصوص وقتی به جان انسانها ارتباط پیدا میکند. عدم شناخت کافی از عملکرد ویروس کرونا هم به عاملی برای ترس جهانی و تلاش عمومی برای پیدا کردن راهکار مبدل شده است.
بهدنبال شکلگیری این نیاز جهانی برخی شرکتهای اقتصادی از عدم شناخت مردم سوءاستفاده و اقدام به فروش محصولات بیاثر با عنوان محصولات درمانگر یا پیشگیرانه ویروس کرونا کردهاند!
بهدنبال همین اقدام شرکتهای سوءاستفادهگر؛ سایتهای عرضهکننده محصول بهدنبال مقابله با این عملکردهای غیرانسانی برآمدند.
شرکت آمازون بهعنوان یکی از بزرگترین شرکتهای عرضهکننده محصولات متنوع در جهان؛ محصولاتی را که ادعای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا یا درمان آن را دارند از پلتفرم خود حذف میکند.
این ادعاهای واهی به محصولات پیشگیرانه و درمانکننده محدود نشده است و کتابهای بیاساسی هم با موضوع راهکارهای پیشگیری و درمان کرونا در پلتفرمهای عرضه کتاب تبلیغ میشوند که آنها هم از سایت آمازون حذف شد.
بعد از آمازون، فیسبوک و گوگل هم بهدنبال مقابله با ارائه اطلاعات جعلی درباره ویروس کرونا هستند.
- تهیه و تنظیم خبر : رضا ناظری