رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: کسانی که می خواهند دست دزدان را کوتاه کنند، دست خودشان در کار است
رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: کسانی که می خواهند دست دزدان را کوتاه کنند، دست خودشان در کار است
«زمانی این مسئله خاتمه می یابد که در بحث پر خوری ها، سو استفاده از منبع عمومی و اختلاس کار سیاسی نشود. در هر گروه و سلیقه ای از این نوع افراد وجود دارد و به اراده عمومی مربوط است تا دست این افراد را کوتاه کند.»

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا به نقل از اصلاحات نیوز، حاجی بابایی رئیس فراکسیون ولایی های مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با اصلاحات نیوز درباره فرآیند خصوصی سازی گفت: «اگر کار به صورت سالم انجام پذیرد، در مسیر توسعه کشور و منافع عمومی قرار می گیرد.»

وی ادامه داد: «نوع خصوصی سازی های ما به شکلی است که بعضا دچار مشکلات عدیده می شویم؛ گاه بحث خصوصی سازی مطرح است که کار باید در اختیار مردم قرار گیرد و هر فرد عاقل آن را می پذیرد اما جایی که مردم قادر به اجرا نیستند، دولت باید ورود کند.»

حاجی بابایی خصولتی ها را شامل شرکت ها و مدیران توصیف کرد و افزود: «تامین اجتماعی از وجود مدیران خصولتی رنج می برد؛ کسانی که یک پا در قدرت و یک پا در ثروت دارند و این افراد در بخش خصوصی و حاکمیتی حضور دارند.»

این نماینده مجلس تصریح کرد: «فرق نمی کند این مدیر قبلا وزیر بوده باشد یا نماینده. ولی اگر شرکت متعلق به دولت است و قطعا باید با اصول و روش های حاکمیتی اداره شوند، منافع ملی کشور را نباید با منافع حزبی ادغام کرد چه برسد به منافع شخصی .»

حاجی بابایی با تصریح بر اینکه مسئولیت باید به کسی داده شود که تحت هیچ شرایطی کار اقتصادی برای خود انجام ندهد، گفت :« مدیریت به معنای انباشت اطلاعاتی است که در بازار و کار تاثیر گذار است؛ وقتی یک مدیر قصد دارد رقیب بخش خصوصی باشد، از اطلاعاتی برخوردار است که به نام رانت شناخته می شود. این اطلاعات را افزایش می دهد تا دیگران ورشکست شوند.»
فساد اقتصادی و نبود اخلاق اقتصادی در بسیاری از صاحبان سرمایه و مسولان کشور معضلیست که امروز جمهوری اسلامی درگیر آن است .

وی با انتقاد از حضور توأم عده ای از مدیران در بخش خصوصی و دولتی اظهار کرد: «دزد، دزد است و به یک سال یا دوره زمانی خاص باز نمی گردد. در هر حال افرادی در کشور هستند که از خلأ های قانونی استفاده می کنند. اما گاه کسانی که می خواهند دست دزدان را کوتاه کنند، دست خودشان در کار است.»

حاجی بابایی افزود: «زمانی این مسئله خاتمه می یابد که در بحث پر خوری ها، سو استفاده از منبع عمومی و اختلاس کار سیاسی نشود. در هر گروه و سلیقه ای از این نوع افراد وجود دارد و به اراده عمومی مربوط است تا دست این افراد را کوتاه کند.»

وی همچنین با اشاره به لزوم شفافیت حقوق مدیران، تاکید کرد که برخی مدیران از خدا نمی ترسند ولی از مردم ترس دارند و گفت: «این افراد پشت حزب خود قایم می شوند؛ فرقی ندارد که اصولگرا یا اصلاح طلب باشند. باید دست این افراد را کوتاه کنیم.»

حاجی بابایی در پایان درباره انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی نیز افزود ؛ باید دید خود مردم با توجه تجربه در انتخاب های گذشته چه کسانی رو بهترین وکیل خود می دانند ، نظر خاصی در این زمینه فعلا ندارم .