نام نویسی در آزمون مدارس استعدادهای درخشان در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد
نام نویسی در آزمون مدارس استعدادهای درخشان در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: همزمان با سراسر کشور نام نویسی در آزمون ورودی سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ مدارس استعدادهای درخشان مقاطع متوسطه اول و دوم این استان از امروز شنبه ۲۶ بهمن ماه ۱۳۹۸ آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا به نقل از ایرنا،هادی زارع پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نام نویسی به مدت هشت روز و تا سوم اسفندماه امسال ادامه دارد.

وی افزود: پذیرش دانش آموزان شرکت کننده در این آزمون برای ورود به پایه هفتم دوره متوسطه اول و پایه دهم دوره متوسطه دوم مدارس استعدادهای درخشان کهگیلویه و بویراحمد تنها بر اساس نمره آزمون ورودی خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نام نویسی و شرکت دانش آموزان پایه هفتم استان در این آزمون با مراجعه به سامانه hoosh.medu.ir و بایه دهم نیز با مراجعه به سامانه azmoon.medu.ir و دریافت رمز همگام از آموزشگاه محل تحصیل امکان پذیر است.

زارع پور عنوان کرد: مبلغ نام نویسی و شرکت در این آزمون ۲۵۰ هزار ریال بوده که تنها از طریق درگاه اینترنتی پرداخت خواهد شد.

وی ابراز داشت: دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد پس از طی مراحل نام نویسی در این آزمون شماره پیگیری را دریافت و نزد خود نگه دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارت ورود به جلسه این آزمون پنج روز قبل از برگزاری آن از طریق سامانه نام نویسی در اختیار دانش آموزان استان قرار می گیرد.

زارع پور اظهار داشت: آزمون دانش آموزان پایه هفتم ساعت ۹ صبح چهارم اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ و آزمون دانش آموزان پایه دهم نیز ساعت ۱۴ عصر همان روز همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

وی افزود: مواد آزمون دانش آموزان پایه هفتم شامل هوش، استعداد و خلاقیت است و نمره منفی نیز دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۲ دفترچه آزمون پایه دهم شامل استعداد تحلیلی (۵۰ پرسش با ۵۰ دقیقه زمان) که ۵۰ درصد نمره آزمون بوده و استعداد تحصیلی (۵۰ پرسش با ۷۰ دقیقه زمان) که ۵۰ درصد مابقی نمره آزمون است و حاوی دروس ریاضی، علوم، فارسی، اجتماعی، هدیه آسمانی و قرآن خواهد بود و هر درس نیز ۱۰ پرسش دارد.

زارع پور عنوان کرد: حوزه امتحانی دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در این آزمون بر اساس منطقه آموزشی محل تحصیل آنان در سال تحصیلی ۱۳۹۹ – ۱۳۹۸ است.

افزون بر ۱۶۱ هزار دانش آموز پسر و دختر مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می کنند.