بیانیه فوری اردوان ایزدپناه در خصوص انتخابات مجلس یازدهم
بیانیه فوری اردوان ایزدپناه در خصوص انتخابات مجلس یازدهم
اِنَّ اللهَ لایُغَیِّرُ مابِقومٍ حَتیّ یُغَیّروا ما بِاَنفُسِهِم خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نخواهد داد، مگر آنکه (آن قوم) در خود دچار تحول (دگرگونی) گردند

بسم الله الرحمن الرحیم

اِنَّ اللهَ لایُغَیِّرُ مابِقومٍ حَتیّ یُغَیّروا ما بِاَنفُسِهِم
خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نخواهد داد، مگر آنکه (آن قوم) در خود دچار تحول (دگرگونی) گردند
(سورة رعد، آیه 11)
مردم غیرتمند و درد آشنای شهرستان‌های بویراحمد و دنا
با سلام و عرضِ ادب
پروردگار متعال را شاکریم که در این ایام محدود، توفیق همنشینی و همراهی بیش از پیش با شما مردم شریف شهرستان‌های بویراحمد و دنا را به اینجانب ارزانی داشت. هیچ ارزشی والاتر از این همه ایثار، فداکاری، محبت و درایت شما خوبان نخواهد بود. سراسر تاریخ این مرز و بوم آکنده از شجاعت، عقلانیت، مهربانی و صداقت بوده و مردم شریف این دیار وارثان بی‌بدیل این صفات حسنه و اخلاق نکو هستند.
نظر به اینکه در آستانه‌ی برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم، انتخاباتی که می‌توانست با وجود دو شرط مهم «آزادی» و «عدالت» تأمین کننده حقوق قانونی شهروندان یعنی «حّقِ به اختیار انتخاب شدن» و «حق آزادانه انتخاب کردن» باشد، و بدینوسیله با ایجاد نوعی رقابت عادلانه‌ی سیاسی میان همه‌ی طرز تفکرهای موجود جان تازه‌ای به کالبد کشور بدمد.
مشارکت آگاهانه مردم در عرصه‌هایی چون انتخابات آزاد، عادلانه و رقابتی نقشِ حیاتی در شکل گیری جامعه‌ی مدنیِ مردم سالار ایفا می نماید. در هر حال اینجانب نه قبلاً، نه اکنون و نه هیچ‌وقت نخواسته و بنا نداشته و ندارم تا به جای دیگران تصمیم بگیرم و همانگونه که خدمت مردم شریف عرض کردم، کاملاً به اصل اراده‌ی آزادِ معطوف به استقلال معقتدم و اینک نیز علی‌رغم آنکه فضای انتخابات اخیر را کاملاً غیرِ رقابتی می‌دانم با شناخت و درک واقعیات موجود، بر این باورم که قانون‌ستیزی، دروغ، نفاق و بی‌عدالتی همچون موریانه حیات و اساس جامعه را منتهی به سقوط و نیستی سوق می‌‌دهد و طایفه‌گرائی و تبعیض همچنان توسعه‌نیافتگی و محرومیت بویراحمد را به‌دنبال خواهد داشت و مانع از بروز شایسته‌سالاری، شناسائی و شکوفائی استعدادهای بی‌بدیل فرزندان این دیار خواهد بود، لذا نیامدم که چند دستگیِ تازه‌ای را شکل دهم و خستگی و ناامیدی مردمان سرزمینم را دو چندان کنم.
آمدم تا با اهتمام همه‌ی شما خوبان، ثبات، ایثار، فداکاری و یکرنگی را اثبات کنیم و همدل و یکصدا پای در مسیر تغییر، پیشرفت و آبادانیِ سرزمینمان بگذاریم و با تغییر سازوکارهای مدیریتی، روند برنامه‌ریزی و فرآیندهای نظارتی، درد، رنج و فقرِ مردم را فرو کاسته و اصول بر زمین مانده و مغفول قانون‌اساسی و همچنین اجرای بدون تنازل آنها را یادآور شویم و عزممان را در مبارزه با فساد، تبعیض و بی‌عدالتی مصمم و مطالبه‌گری را نهادینه نمائیم، تا خطِ سرخِ شهادت و اهداف راستینِ انقلاب را نمایان کنیم .
ضمن ادای ادب و احترام به پیشگاه شما مردم عزیز با ابراز تأثر و تأسف عمیق از ردِ صلاحیت‌های گسترده کاندیداهای واجد صلاحیّتِ قانونی در سطح کشور، استان و بویژه حوزه‌ی انتخابیه شهرستان‌های بویراحمد و دنا با توجه به ویژگی‌های خاصِ فرهنگی منطقه، تصمیم‌گیری نهایی را به عهده‌ی عقل، درایت و آگاهی خودِ شما واگذار می‌نمایم.
در پایان با سپاس فراوان از تمامی آزاد زنان، آزاد مردان، جوانان و نوجوانانی که تا این زمان با قلم، قدم، بیان، اشک‌ها و لبخندها، محبت‌ّها و احساسات پاکشان مرا در این وادی یاری رسانده، به من و یارانِ خوب و صمیمی‌ام درسِ شهامت، وفا، وحدت و همدلی آموخته و همچنان مصمم به پیشبرد اهداف اصولی و ارزشی این حرکت سیاسی – فرهنگی بوده و هستند، امیدوارم به عنوان فرزند کوچک دنای استوار بتوانم در این برهه از زمان در سنگری دیگر خدمتگزار عزیزان باشم.
در این ایل غریب گر پدر مرد، تفنگ پدری هست هنوز

با سپاس و احترام فراوان
اردوان ایزدپناه