۳۵۰۰ انشعاب غیرمجاز آب در کهگیلویه و بویراحمد جمع آوری شد
۳۵۰۰ انشعاب غیرمجاز آب در کهگیلویه و بویراحمد جمع آوری شد
صبح دنا،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه هزار و ۵۰۰ فقره انشعاب غیرمجاز آب از ابتدای امسال تاکنون در شهرهای این استان شناسایی و جمع آوری شده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا به نقل از ایرنا،فیض الله پاسره روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: انشعاب های غیرمجاز آب از معضلات مهم در کهگیلویه و بویراحمد بوده و به طور جدی نیز با این پدیده شوم در شهرهای استان برخورد می شود.

وی افزود: نصب انشعاب غیرمجاز علاوه بر وارد کردن خسارت‌ های مالی سبب هدررفت حجم قابل توجهی از آب آشامیدنی در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد می‌ شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شناسایی و جمع‌ آوری هر کدام از این انشعاب های غیرمجاز آب در شهرهای استان با حاشیه‌ سازی‌ ها و دردسرهایی از سوی متخلفان برای نیروهای شرکت همراه بوده است.

پاسره عنوان کرد: این حاشیه‌ سازی‌ ها و دردسرها برای فرار از چنگ قانون و نپرداختن جریمه‌ های سنگین لحاظ شده برای متخلفان بود.

وی از مردم ساکن در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد خواست تا هرگونه انشعاب غیرمجاز آب را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۲ شرکت آب و فاضلاب این استان اطلاع‌ رسانی کنند.

پاسره ابراز داشت: پنج هزار و ۳۰۰ دستگاه کنتور معیوب آب از ابتدای امسال تاکنون در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد تعویض شده است.

وی گفت: بیشترین تعداد کنتور معیوب آب تعویض شده در این مدت در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد با ۲ هزار و ۶۰۰ دستگاه مربوط به یاسوج بوده است.

پاسره اظهار داشت: به منظور بهینه سازی فرآیند تولید، توزیع و مصرف آب آشامیدنی بین مشترکان کهگیلویه و بویراحمد و بر اساس یک برنامه زمان بندی شده کنتورهای معیوب آب در شهرهای این استان به طور مداوم تعویض می شوند.

وی افزود: تعویض کنتورهای معیوب آب و شناسایی و جمع آوری انشعاب های غیرمجاز آب در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد از اهداف کلان شرکت آب و فاضلاب این استان برای رسیدن به وضعیت مطلوب آبرسانی است.

پاسره بیان کرد: تعویض کنتورهای معبوب آب در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد تأثیر بسزایی در کاهش هدررفت آب در این استان دارد.

کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۱۶۲ هزار مشترک آب و بیش از ۴۴ هزار مشترک فاضلاب دارد.