پرداخت بیش از 37 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
پرداخت بیش از 37 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۷ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان در دو سال اخیر به متقاضیان تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت کردیم.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا به نقل از ایسنا،سید مهدی میراب‌باشی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه بانک توسعه تعاون یکی از چهار موسسه مالی عامل در طرح اشتغال روستایی و عشایری و اشتغال فراگیر است، افزود: اعتبار اختصاص داده شده به بانک توسعه تعاون استان در این طرح ۵۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود که از این میزان ۳۷ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان در دو سال اخیر به متقاضیان تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت کردیم.

وی با بیان اینکه این میزان تسهیلات به ۵۸۸ پرونده اشتغال پایدار روستایی پرداخت شد، افزود: با بهره‌برداری این طرح‌ها، شرایط اشتغال برای یک هزار و ۴۵۰ نفر فراهم می‌شود.

مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به مددجویان کمیته امداد اختصاص یافته که از این میزان تاکنون ۱۱ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

میراب باشی تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در جای خودش مصرف شده و به استناد کارگروه‌های نظارتی کمترین انحراف را در پرداخت این تسهیلات در استان داشته‌ایم و اگر هم انحرافی وجود داشته در طرح‌های خرد بوده است.

وی با بیان اینکه تمام فعالیت این بانک در راستای اشتغال است، ادامه داد: در صدور ضمانت‌نامه مقام نخست کشور را در بین هم‌رده‌های خودمان به دست آوردیم و در کل کشور نیز مقام دوم را کسب کردیم.

مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در زمینه تسهیلات مشاغل خانگی دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان سهمیه امسال ما بوده که از این میزان تاکنون ۵۳۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

میراب باشی تاکید کرد: بالاترین مبلغ پرداختی در طرح اشتغال روستایی را بانک توسعه تعاون پرداخت کرده است که یک طرح آب معدنی در روستای ستنگان با میزان تسهیلات ۶ میلیارد تومان بوده است.

وی اظهارکرد: بانک توسعه تعاون یک بانک صد درصد دولتی و تخصصی بخش تعاون است که در رشته‌های مختلف اقتصادی فعالیت دارد.

به گزارش ایسنا، مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ما هیچ سهامدار خصوصی نداریم و یک بانک تجاری نیستیم بلکه یک بانک حمایتی_توسعه‌ای هستیم و همین موضوع نیز سبب شده که طرف تمام قراردادهای صندوق توسعه ملی باشیم.