آزادی مدیران متخلف انتخاباتی کهگیلویه و بویراحمد با قرار کفالت/برخی خبرها فراتر از تخریب است
آزادی مدیران متخلف انتخاباتی کهگیلویه و بویراحمد با قرار کفالت/برخی خبرها فراتر از تخریب است
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: رؤسای اداراتی که به نفع نامزدهای خاصی تبلیغ می‌کنند، پرونده تشکیل شده و برخی مدیران با قرار کفالت آزاد هستند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد، نشست کارگروه رصد فضای مجازی انتخابات در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

این نشست به منظور بررسی فضای انتخابات ، نامزدها و لیدرهای آنان نشست کارگروه رصد فضای مجازی انتخابات در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در دادسرای انقلاب مرکز استان برگزار گردید.

در این نشست سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: شناسایی تخلفات نامزدها در فضای مجازی و خصوصاً اینستاگرام رصد می‌شود.

دادستان مرکز استان افزود: از 24 بهمن که فضای مجاز تبلیغات انتخاباتی آزاد خواهد شد اوج کار ما در این ایام خواهد بود.

وی ادامه اد: با همه ی محدودیت ها وآگاه سازی ها و توجیهات و تذکراتی که انجام شد ما شاهد تخلفات در این حوزه بودیم و با تلاش شبانه روزی اعضای کارگروه رصد فضای مجازی و همکاران پرتلاش قضایی ، مواردی که مخل نظم و امنیت و موجب تشویش اذهان عمومی و امنیت بود تشکیل پرونده شده و در حال رسیدگی است.

ملک حسینی اظهار کرد: چون فضای انتخابات و فضای امروز کشور ما به امنیت و آرامش نیاز دارد اولویت ما پیشگیری و ایجاد یک فضای برخورد صلبی نیست و تلاش های خوبی هم صورت گرفته است.

وی در خصوص مدیریت فضای رسانه‌ای گفت: تاکنون 8 جلسه مفید و کاربردی در این زمینه برگزار شده است و در ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی نامزدها و نمایندگان آنها دعوت شدند.

دادستان مرکز استان گفت: جهل به قانون همیشه مسموع نیست، امروز در خصوص جرائم انتخاباتی نمی توانیم از کسی بپذیریم که بگویند«ما نمی دانستیم».

وی تاکید کرد: در ایام پیش رو که روزهای تبلیغات مجاز انتخاباتی هست آن خطوط قرمز که اعلام کردیم، همچنان هست و خواهد بود.

ملک حسینی در مورد اخبار و تیترهایی که موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود،تصریح کرد: در فضای رسانه‌ها، برخی تیترها و اخبار بگونه ای مطرح می شود که حتی فراتر از تخریب یا تعریف یک کاندیداست و به کل حاکمیت حمله می کند و طوری تلقی می شود که این غرضش حتی خارج از تخریب یک نامزد انتخاباتی است.

دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان به این کارگروه در خصوص متخلفین توصیه نمود و تأکید کرد: پرونده تخلفات را با سرعت و قاطعیت همراه با مستندات به همکاران قضایی ارائه و سریعو سریع رسیدگی خواهد شد.

سید علی ملک حسینی در خصوص سر تیم های فضای مجازی نامزدها گفت: پلیس اطلاعات اطلاعات و امنیت و نهادهای امنیتی به سر تیم های فضای مجازی وابسته به نامزدها و به ستادهای انتخاباتی اعلام می کنند که در صورت بروز هرگونه اتفاق و جرائمی، آنها مسئول خواهند بود.

وی نسبت به برخی نظرسنجی هایی که موجب تشویش اذهان عمومی می شود، هشدار داد و افزود: اقدامات پیشگیرانه خوبی در رابطه با نظرسنجی ها انجام شده است و از این به بعد مراقب نظر سنجی ها هستیم چون برخی از این نظر سنجی ها موجب تشویش اذهان عمومی خواهد شد.

دادستان مرکز استان گفت: چه کسی می داند که نتیجه ی آراء چه خواهد بود و متاسفانه خود نامزدها در این ایامی که به انتخابات نزدیک می شویم، خارج از عرف، خودشان را پیروز قطعی انتخابات می دانند.

وی در ادامه به ایجاد توهم پیروزی که فتنه 88 را رقم زد اشاره کرد و افزود: یکی از عوامل فتنه در آن سال، توهم پیروزی بود وقتی در حوزه های انتخابیه استان نامزدهای متفاوتی داریم چرا از الان یک جو روانی ایجاد کنیم که ما پیروز انتخابات هستیم، یکی از مواردی که مورد تأکید نظام هست حضور حداکثری و پرشور مردم، خصوصاً نسل جوان در انتخابات هست.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت:در استان کهگیلویه و بویراحمد مردم همیشه پای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده اند و حضور حداکثری داشته‌اند این یک فرصت است و می تواند یک تهدید هم باشد.

ملک حسینی با بیان این که چرا ما از الان اعلام کنیم که ما پیروز انتخابات هستیم، اظهار کرد: در این زمینه قطعاً اگر نافرمانی صورت بگیرد و هواداران بخواهند اقدامی انجام دهند دستگاه قضایی آن نامزد را در ایجاد این فضا، مقصر می داند.

دادستان مرکز استان افزود: بخش زیادی از رأی دهندگان جوانان پرشور و با نشاط هستند و این که کاندیدی از همین الان به ذهن آنان القاء کند که ما پیروز انتخابات هستیم، کار صحیحی نیست.

وی به این افراد هشدار داد و تصریح کرد: به همه ی نامزدها تذکر می دهم که از این فضا دوری کنند و بدانند این موارد را تحت عنوان تشویش اذهان عمومی رصد می کنیم و برای متخلفان پرونده تشکیل خواهد شد.

ملک حسینی در ادامه افزود: در ایام تبلیغات و تا برگزاری انتخابات برای احضارنامزدها ، یک سری محدودیت هایی داریم و پس از انتخابات این محدودیت ها را نخواهیم داشت و قطعاً برخورد خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: برای برخی متخلفین پرونده تشکیل شده است.

دادستان مرکز استان گفت: برای رؤسای اداراتی که به نفع نامزدهای خاصی تبلیغ می‌کنند، پرونده تشکیل شده و برخی مدیران با قرار کفالت آزاد هستند و به سایر مدیران تذکر می دهم که از موقعیت ، امکانات دولتی و جایگاه حقوقی خود ، له یا علیه نامزدی استفاده نکنند.

دادستان مرکز استان ، به اقدام یکی از نامزدهای انتخابات و دادن غذا به مردم که در سطح ملی هم انعکاس داشت، اشاره نمود و گفت: آثار این اقدام متوجه مردم شریف آن شهرستان و استان شده است و توصیه می کنم از این اقدامات نامتعارف جلوگیری کنند.

وی گفت: در این خصوص برای میزبان و مجری برنامه پرونده قضایی تشکیل شده و قطعاً برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

سید علی ملک حسینی گفت: تاکنون رویه ما آموزش و پیشگیری بوده و در یک ماه گذشته بیش از 8 نشست آموزشی و 5 نشست خبری داشته ایم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در ادامه با اشاره به تلاش دادستانی برای ایجاد یک فضای آزاد رسانه ای در استان اظهار کرد: فضای آزاد رسانه ای یک فضای آگاهی سازی عمومی و ارتقاء فرهنگ ما را درپی خواهد داشت، اما به دوستان رسانه تأکید می کنیم این آزادی و فضای نقد در رسانه، نباید باعث توهین، تهمت، افترا و تشویش اذهان عمومی فراهم گردد.

ملک حسینی گفت: برخی از سایت های ،خبرهایی را درج می کنند که هیچ سند و مدرکی ندارند و غیر قابل باور هستند، از انتشار اخبار کذب بدون دلیل و مدرک که موجب تشویش اذهان عمومی و توهین به نامزدهایی که مورد نظرتان نیستند خودداری کنند، این موارد خطوط قرمزی است که باید رعایت نمایند.

وی گفت: تهمت ها و توهین ها نیاز به شکایت خصوصی افراد دارد و چنانچه این موارد باعث اخلال در نظم و تشویش اذهان عمومی شود، به عنوان مدعی العموم برخورد خواهیم کرد.

دادستان مرکز استان در پایان این نشست اظهار داشت: تا الان تذکرات زیادی دادیم و بسیاری از آنها مؤثر واقع شده است و اگر این تذکرات و تلاش اعضای کارگروه رصد فضای مجازی انتخابات نبود شاید الان وضعیت نامناسب بود، اما چنانچه خطوط قرمزی که در حفظ کرامت اشخاص و سلامت و امنیت انتخابات همه هستند، رعایت نشوند،ورود قاطعانه خواهیم داشت.