پرداخت خسارت سیل به کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد/اشتغال بیش از یک هزار نفر در طرح‌های دهه فجر
پرداخت خسارت سیل به کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد/اشتغال بیش از یک هزار نفر در طرح‌های دهه فجر
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۱۰ میلیارد تومان خسارت سیل به کشاورزان پرداخت شده است.

به گزارش صبح دنا به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، الیاس تاج‌الدینی در کنفرانس خبری با گرامیداشت دهه فجر گفت: جهاد کشاورزی موظف به تامین و امنیت مواد غذایی است و حتی تحریم‌های شدید سال‌های اخیر در تولیدات محصولات کشاورزی تاثیری نداشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد: ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی دیم به آبی تبدیل شده که استان در این حوزه به جایگاه خوبی رسیده، ضمن اینکه در همه شهرک‌های استان شهرک گلخانه‌ای احداث شده است.

وی با اشاره به جایگاه استان در تولید گیاهان دارویی گفت: برای اولین بار سال گذشته ۷۵ هزار تن گندم مازاد بر مصرف به سیلوها تحویل داده شد. همچنین دو هزار و ۷۰ تن دانه روغنی تحویل داده شده است .

این مسوول از تولید ۱۲۰ هزار تن سیب درختی در سال گذشته خبر داد و گفت: صنایع تبدیلی و نگهداری ذخیره مواد غذایی مشکل حوزه جهاد کشاورزی است، نیازمند حضور سرمایه‌گذار هستیم که با اعطای تسهیلات ارزان قیمت و مجوز در کوتاترین زمان ممکن سرمایه‌گذاران را مورد حمایت قرار می‌دهیم.

وی به افتتاح و کلنگ‌زنی ۴۰ طرح شاخص خبر داد و گفت: اعتبار این طرح‌ها ۱۴۳ میلیارد است و از قِبل اجرای طرح‌ها برای یک هزار و ۵۵۲ نفر شغل ایجاد می‌شود

تاج‌الدینی به حادثه سیل ابتدای سال اشاره کرد و گفت: ۵ هزار و ۳۲۵ پرونده سیل تشکیل و به بانک فرستاده شد که به جزء ۲۰۰ موردی که مشکل سجلی دارند سایر پرونده‌ها پذیرفته شد و از مجموع ۳۲ میلیارد تومانی که برای دریافت خسارت سیل به بانک فرستاده شد نزدیک به ۱۰.۵ میلیارد تومان جذب شد.

وی در پایان با بیان اینکه در توزیع کود با مشکلی مواجه نیستم، گفت: ۱۸ هزار تن کود اوره توزیع شد.