انتخاب نمایندگان خانه ملت و مطالبات مردم در کهگیلویه و بویراحمد
انتخاب نمایندگان خانه ملت و مطالبات مردم در کهگیلویه و بویراحمد
۱۲ روز تا دوم اسفند ماه و انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده است ،مردم کهگیلویه و بویراحمد از یک سو از شرکت سرنوشت ساز خود در این عرصه سخن می گویند و از سوی دیگر انتظارات خود را از نامزدهای حاضر در انتخابات خانه ملت بطور شفاف عنوان می کنند.

صبح دنا،مردم کهگیلویه و بویراحمد این روزها در محافل عمومی و خصوصی خود پایبندی به قانون ، رعایت اخلاق اسلامی و دادن وعده های کارشناسی را از مطالبات مهم خود در زمان پیش از انتخابات از نامزدهای موجود در این رقابت حساس و مهم می دانند.

آنان بر این باور هستند که شجاعت، تخصص،پایبندی به آرمان های نظام جمهوری اسلامی،عدالت محوری و داشتن نگاه هایی به دور از قومیت گرایی از مهمترین ویژگی های نامزد اصلح است.

مردم این خطه که همواره دارای یکی از بالاترین میزان مشارکت در انتخابات های ادوار گذشته بوده اند معتقدند با وجود مشکلات اقتصادی وظیفه خود می دانند در انتخابات مجلس شرکت کنند تا کلید خانه ملت را با استفاده از خرد جمعی به افرادی کاردان،انقلابی و شایسته بسپارند.

نقطه نظرات نسل جوان

یک دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران می گوید: همگان انتظار دارند نامزدهای انتخابات باید به مردم وعده هایی بدهند که پس از گرفتن رای بتوانند آن را در بستر مقدورات کشور بتوانند عملی کنند.

مرتضی احمدی با اشاره به اینکه ایجاد فرصت های شغلی یکی از مطالبات مهم مردم از مسئولان است گفت: نمایندگان مجلس با وضع قوانین اثرگذار می توانند به رونق بازار اشتغال کمک کنند.

وی افزود: نسل جوان از نماینده منتخب خود انتظار دارند در رابطه با ایجاد اشتغال در پی اصلاح قوانین و ایجاد زمینه اشتغالزایی برای جوانان باشد و در این رابطه تلاش بیشتری کند.

یک دانش آموز رای اولی با اشاره به اینکه اچره فضا برای حضور نامزدهایی با سلیقه های مختلف سیاسی در همه شهرستان های استان وجود ندارد اما ضرورت دارد برای تعیین سرنوشت خود در این عرصه سیاسی مهم و اثرگذار شرکت کنیم و نامزد مورد نظر خود را انتخاب کنیم .

احمد کریمی اظهار داشت:آن چیزی که باعث افزایش شور و نشاط انتخابات در حوزه های انتخابیه می شود آرامش فضای انتخابات است که خودداری هواداران و نامزدهاها از تخریب همدیگر به این فضا کمک می کند.

یک بانوی خانه دار با اشاره به فضای با نشاط انتخاباتی در کهگیلویه و بویراحمد و استفاده نامزدها از همه روش های موجود برای کسب آرای مردم از برخی بی اخلاقی های انتخاباتی هم گلایه دارد که این شیوه ها زیبنده داوطلبان انتخاباتی در نظام اسلامی نیست.

زینت جعفری افزود: پایبندی به قانون از سوی افرادی که قراراست قانونگذار مجلس آینده شوند اساسی ترین مطالبه مردم است که برخی مواقع مورد غفلت واقع شده است.

وی معتقد است که در مجلس آینده می طلبد نمایندگان مردم نظارت قوی تری بر اجرای قوانین تصویب شده توسط مجلس شورای اسلامی از سوی مجموعه حاکمیت داشته باشند .

دیدگاه فعالان سیاسی

یک فعال سیاسی اصلاح طلب می گوید: با توجه به اینکه در گام نخست انقلاب زیرساخت های رفاهی و اولیه زندگی در بیشتر مناطق استان ایجاد شده حالا انتظار می رود وکیلی که به خانه ملت راه پیدا می کند بهبود وضعیت معیشتی مردم را به عنوان مهمترین مطالبه عمومی در نظر داشته باشد و برای تحقق این هدف مهم همه تلاش خود را بکار گیرد.

یوسف رحمت زاده افزود:عمل گرایی به جای شعار مهمترین مطالبه مردم از نمایندگان مجلس است.

وی بیان کرد:مردم هم باید برای تحقق مطالبات خود نماینده ای را برگزینند که توانایی و تخصص لازم را برای تغییر وضعیت اقتصادی موجود را داشته باشد.

یک فعال سیاسی اصولگرا هم معتقد است که شفافیت در تبلیغات یکی از مطالبات فراموش شده مردم از نامزدهای انتخابات است که وعده های غیرکارشناسی و آرمانی برخی کاندیدها به آن خدشه وارد کرده است.

لیلا قادری افزود:نمایندگان مردم وظیفه دارند برای حل مشکلات جامعه، تحقق عدالت در ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی قوانین مورد نیاز جامعه را تدوین و تصویب کنند .

برنامه ریزی های انجام شده برای برگزاری انتخابات

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۸۰۰ شعبه اخذ رای در مناطق مختلف استان برای برگزاری یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند ماه امسال پیش بینی شده است.

احد جمالی اظهار داشت:با توجه به زمان برگزاری انتخابات در فصل زمستان و توپوگرافی کوهستان مناطق سخت گذر برای اخذ آرای مردم این مناطق برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.

جمالی ابراز داشت: خودروهای کمک دار برای مناطق سخت گذر پیش بینی شده و هم اکنون در حال شناسایی مناطق سخت گذر برای تامین بالگرد هستیم.

وی بیان کرد: براساس بررسی های انجام شده ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر عوامل اجرایی کار برگزاری انتخابات در سه حوزه انتخابیه کهگیلویه و بویراحمد را انجام خواهند داد که بیشتر آنان از نیروهای مردمی هستند.

جمالی ادامه داد: برای شناسایی تخلف های انتخاباتی پایش های لحظه ای صورت می گیرد و بامتخلفان برخورد قانونی انجام می شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: سلامت انتخابات،صیانت از آرای مردم و حفظ بی طرفی مهمترین اولویت های ستاد انتخابات در استان است.

وی گفت: احراز هویت انتخابات در استان امسال به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

استان ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.