رهبر کبیر انقلاب به قلم کیانوش نگهداری
رهبر کبیر انقلاب به قلم کیانوش نگهداری

همان طور که برهمه اگاه است هيچ پادشاهي قَدَرقدرت نيست، تقدير خداوند برتر از هر اراده ديگري است و او سرنوشت مردماني را كه حاضر باشند در خود تغيير ايجاد كنند، تغيير مي دهد.از این جهت امام خمینی(ره) مردم را دعوت به حركت كرد تا سرنوشتي را كه برايشان منظور شده بود تغيير دهند و […]

همان طور که برهمه اگاه است هيچ پادشاهي قَدَرقدرت نيست، تقدير خداوند برتر از هر اراده ديگري است و او سرنوشت مردماني را كه حاضر باشند در خود تغيير ايجاد كنند، تغيير مي دهد.از این جهت امام خمینی(ره) مردم را دعوت به حركت كرد تا سرنوشتي را كه برايشان منظور شده بود تغيير دهند و آنچه را كه خود مي پسندند بر پا دارند.
شايد در ذهن ما و نسل جوان امروز خاطره ای از امام خميني (ره)و رفتار او وجود نداشته باشد و ايشان را به عنوان رهبري مي شناسيم كه نسل هاي پيش از ما را رهبري كرد و ما هرگز فرصت آشنايي نزديك با او نيافتيم. آشنایی غیر مستقیم و مبتنی بر خوانش دیگران، البته دشواری های زیادی در شناخت ایشان برای ما ایجاد می کند و شاید نسل ما را در تشخیص افکار و رفتار او دچار ابهام و تردید کند،اما هر چه كه هست تاثير وي، افكار و رفتارش در زندگي نسل هاي متمادي و از جمله ما باقي خواهد ماند. امام خمینی(ره) به لحاظ حرکت بزرگی که آفرید و نفَسی که در کالبد یک ملت خسته دمید، می تواند الگویی باشد برای همه کسانی(همه ملت های) که از رکود خسته می شوند و در پی جوشش و زایندگی می روند.
از امام خمینی(ره) حرف می زنیم، ایشان كه روزي اراده كرد، تا ساختارهاي نظمي كهنه كه مردمان را به اطاعت از پادشاهي كه سايه خدا خوانده مي شد و از سوي وابسته ها،قَدَرقدرت دانسته مي شد، در هم شكند و با پشتيباني همين مردم نظمي جديد پايه گذارد مبتني بر عدالت كه ركن ركين تعاليم اسلامي است و استقلال كه نفي وابستگي به شرق و غرب است در زير سايه آزادي كه بدون اين هيچ يك از دو مورد فوق دست يافتني نخواهد بود.
امام خميني(ره) محبوب و مقبول نسل جوان بود و به اتكاي همين محبوبيت و مقبوليت بود كه توانست توده هاي مختلف را حول يك هدف گرد آورد و به پيش بخواند. شايد راز اين محبوبيت را بتوان در شجاعت بي بديل او جست كه بي هراس از حكام ستمگر حرفي را كه حق مي پنداشت بيان مي كرد و بي ملاحظه صاحبان پيدا و پنهان قدرت، پاي در راهي مي نهاد كه درست تر مي دانست و براي جوانان چه چيزي دوست داشتني تر از اين وارستگي و شهامت.
زندگاني امام خمینی(ره) و رواياتي كه از نحوه تصميم گیري هاي ایشان مي شود، نشان مي دهد كه امام به آنچه باور داشت عمل مي كرد و رفتارهايش را جز بر اساس باورهايی که حاصل زیست مسلمانی او بود،نمي توان تحليل كرد، و همين امر است كه او را از ديگران متمايز مي كند.
نسل ما رهبر کبیر انقلاب اسلامی را از نزدیک لمس نکرده است اما مادام که بی قرار عدالت است،شعله آرزوی کشوری آزاد و مستقل را در دل روشن می دارد و پاکبازانه و شجاعانه به سوی این اهداف پیش می رود،در مسیر امام خمینی(ره) بزرگ قدم بر می دارد و از این جهت امام خمینی رهبر جاودانه ماست و ما همچنان برای شناخت راه و دشواریهای آن از مشعلی که او پیش روی ما گرفته مدد می گیریم و چون او قدم در راه می گذاریم و باور داریم که تقدیر خداوند بر اراده آدمیان متکبر چیره خواهد شد و سرنوشت ما به بهترین نحو رقم خواهد خورد.
و بر این باوریم که رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای همچنان پیوسته و استوار راه آن رهبر فقید را ادامه خواهد داد و رهنمود های آن چراغ راهیست برای بیداری جوانان،که آیت‌الله خامنه‌ای به واقع تئوریسین، ایدئولوگ، نظریه‌پرداز و یک روشنفکر واقعی است روشنفکری که عقلانیت، زمان و مکان پایه تصمیم‌گیری اوست. نظریه امامت در تفکر اسلامی را سال‌های قبل از انقلاب در آثار و مکتوبات خود مطرح کرد. مورخ و صاحب‌نظری بزرگ در حوزه تاریخ جهان، روابط بین‌الملل و جهان اسلام است.

پ ن:پایگاه خبری صبح دنا یاد آور میشود مطالب ارسالی از سوی مخاطبین صرفا جهت حفظ سیاست های کلی این پایگاه خبری درج شده و محتوای آنها  مستقلا نه تایید و نه رد میشود/.