کهگیلویه و بویراحمد صاحب مزرعه شتر مرغ شد
کهگیلویه و بویراحمد صاحب مزرعه شتر مرغ شد
بزرگترین مزرعه شتر مرغ کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسوولان استان و شهرستانی در دنا افتتاح شد.

به گزارش صبح دنا به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، بزرگترین مزرعه شتر مرغ کهگیلویه و بویراحمد و اولین مزرعه صنعتی بویراحمد و دنا افتتاح شد.

این مزرعه هفته دولت در زمینی به مساحت 20 هزار متر مربع و با ظرفیت فعلی 300 قطعه در روستای رودشتی از توابع شهرستان دنا ب حضور معاون امور عمرانی استاندار، مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

عزیز فیلی معاون امور عمرانی استانداری در این مراسم عنوان کرد: طرح پرورش شترمرغ یکی از طرح‌های اولویت‌دار استان و از جمله طرح‌های دارای بازده اقتصادی است و از سازمان جهاد کشاورزی، اداره کار و بانک عامل جهت عملیاتی کردن طرح توسعه آن تشکر می‌کنم.

در  ادامه این نشست پروانه نیک‌مرام ایده راه‌اندازی این طرح را از طرف اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماهی دانست و بیان داشت که ایده این طرح در ابتدای سال 97 زمانی که برای سرکشی از کسب و کار های بخش پاتاوه به منطقه سادات محمودی سفری داشتم اتفاق افتاد.

ساعدی مدیرعامل پست بانک و موسسه عامل این طرح اقتصادی نیز ضمن مثبت خواندن این اقدام مهم و تاثیر آن در رونق اقتصادی استان بر آمادگی بانک جهت اجرای طرح توسعه تاکید کرد.

 محجوبی‌مقدم مجری طرح میزان کل سرمایه‌گذاری فعلی طرح را 23 میلیارد ریال عنوان کرد که با حمایت مالی مبلغ 9 میلیارد ریالی توسط  اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی از محل اعتبارات روستایی و با همکاری سازمان جهادکشاورزی استان و مشارکت و همراهی خوب پست بانک استان اجرا شده است.

وی ظرفیت این طرح توسعه‌ای را 1000قطعه پرواری، 1000قطعه تولید جوجه، 200قطعه شترمرغ مولد دانست و عنوان کرد: احداث کشتارگاه مقیاس کوچک و راه‌اندازی کارگاه صنایع دستی و چرم دوزی تا 2 سال آینده را از دیگر ظرفیت‌های این مزرعه بیان کرد که برای 135 نفر شغل ایجاد خواهد شد.